Carlos Rodolfo Bork, graduated as an Agricultural Engineer in 1988, in 2008, Mestre, and on September 14, 2016 Doctor by UFPel, in Science and Technology of Seeds.
Performance in the research, development, and production of soybean, maize, irrigated rice, hybrid rice and cotton seeds.
Responsible for all agricultural stages such as: selection of planting area, leases, research and development of fertilizers, agricultural pesticides and seeds of irrigated rice, planting, fertilization, application of pesticides (aerial and terrestrial), irrigation systems (flood, PIVOT and Irrigation cannon), vegetative and reproductive development, harvesting, drying, processing and product storage.
Responsible for the HSE & Q program in fields of production and internal auditor of the program in the seed industry.
Responsible for strategic planning for the establishment of production targets, strategies for increasing production areas, budgeting and cost control.
He participated and assisted, as a teacher, in education and culture programs (3 fundamental schools) with the local community.
Carlos Rodolfo Bork,graduado como Engenheiro Agrônomo em 1988, em 2008, Mestre, e em 14 de setembro de 2016 Doutor pela UFPel, em Ciência e Tecnologia de Sementes.
Atuação na pesquisa, desenvolvimento, e produção de sementes de soja, milho, arroz irrigado,arroz hibrido e algodão.
Responsável por todas etapas agrícolas como: escolha de área de plantio, arrendamentos, pesquisa e desenvolvimento de adubos, defensivos agrícolas e sementes de arroz irrigado, plantio, adubação, aplicação de defensivos(aéreo e terrestre), sistemas de irrigação(inundação, PIVOT e canhão de irrigação), desenvolvimento vegetativo e reprodutivo, colheita, secagem, beneficiamento e armazenagem de produto.
Responsável pelo programa HSE&Q em campos de produção e auditor interno do programa na industria de sementes.
Responsável pelo planejamento estratégico para o estabelecimento das metas de produção,estratégias de incremento de áreas de produção,orçamento e controle de custos.
Teve a participação e assistência, como professor, em programas de educação e cultura (3 escolas fundamentais) com a comunidade local.