Publicações no BrCris
 

Fernanda Vasconcelos Dias

Doctoral student in Anthropology and Education from Teachers College, Columbia University in the United States and Full Doctoral Scholar Abroad from CAPES Foundation, Ministry of Education, Brazil. Master's degree in Educational Leadership and Policy Studies from the Educational Leadership and Policy Studies Program, University of Massachusetts Dartmouth, United States (2017). Specialist in Public Management from the State University of Minas Gerais (UEMG), Brazil (2015). Master in Education from the Graduate Program: Knowledge and Social Inclusion in Education, from the School of Education, Federal University of Minas Gerais (UFMG), Brazil (2011). Bachelor in Elementary Education from the Federal University of Minas Gerais (UFMG), Brazil (2008). Research Assistant at the African Diaspora Consortium/ Urban and Minority Education (IUME)/TC, Columbia University. Member of the Reviewer Committee of the Journal Docência do Ensino Superior - GIZ/PROGRAD/UFMG. Member of the Research Group of the Youth Observatory of UFMG, registered at the National Council for Scientific and Technological Development - CNPq. Large professional experience in executive coordination of educational projects, teaching in Higher Education, Continuing Education of Teachers and Youth Education. Research interest and production related to the following themes: education, culture, race/ethnicity studies, African diasporas, immigration, transnationalism, curriculum, academic trajectories, non-schooling educational processes.
Estudante de Doutorado em Antropologia e Educação pela Teachers College, Columbia University nos Estados Unidos e bolsista de Doutorado Pleno no Exterior da Fundação CAPES, Ministério da Educação, Brasil. Mestrado em Liderança Educational e Estudos de Políticas pelo Educational Leadership and Policy Studies Program, University of Massachusetts Dartmouth, Estados Unidos (2017). Especialista em Gestão Pública pela Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG), Brasil (2015). Mestre em Educação pelo Programa de Pós-graduação: Conhecimento e Inclusão Social em Educação, pela Faculdade de Educação, Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Brasil (2011). Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Brasil (2008). Assistente de Pesquisa do African Diaspora Consortium/ Urban and Minority Education (IUME)/TC, Columbia University. Membro do Comitê de Parecerista da Revista Docência do Ensino Superior ? GIZ/PROGRAD/UFMG. Membro do Grupo de Pesquisa do Observatório da Juventude da UFMG, registrado no Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico ? CNPq. Larga experiência profissional em coordenação executiva de projetos educacionais, docência no Ensino Superior, Formação Continuada de Professores e Formação de Jovens. Interesse e produção de pesquisa relacionados aos seguintes temas: educação, cultura, estudos de raça/etnia, diasporas africanas, imigração, transnacionalismo, currículo, trajetórias acadêmicas, processos educativos não escolares.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •