Assistant professor at the University of Copenhagen and external collaborator at the Department of Education at Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro, Brazil, contributes to the Post-Graduate program in the area of Media, Technology & Education. Between 2014 and 2020 she was coordinator of ForTec Teachers' training research lab. She received her M.A. (2006) in Communication and her Ph.D. (2010) in Education from the Universitá Cattolica in Milan, Italy. In 2012 she has completed a Post-doctorate fellowship at the Universidade Federal de Santa Catarina, Brazil. Her research interests are located in different areas: digital inclusion, the relationship of technologies and social development, the use of technologies for innovative teaching and learning (new literacies, collaborative learning, mobile learning, and curriculum change). Between Deptember 2019 and February 2020 she was Visiting professor at the University of Copenhagen and Aalborg University CPH (Denmark), granted by CAPES-Print project.
Professora assistente da University of Copenhagen (2022-presente) e professora colaboradora do quadro complementar da Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro, Programa de Pós-Graduação em Educação, na área de mídias e tecnologias em educação. Entre 2020 e 2022 foi pós-doutoranda no projeto Teknosofikum da IT-University of Copenhagen. Desde setembro de 2019 a Fevereiro de 2020 realizou estágio de Professora Visitante na University of Copenhagen e na Aalborg University CPH (Dinamarca) pelo projeto CAPES-Print. Entre 2014 e 2020 foi coordenadora do grupo de pesquisa ForTec/CNPq - Formação docente e Tecnologias (www.fortecpucrio.org). Possui mestrado em Comunicação (2006) e doutorado em Educação pela Universitá Cattolica del Sacro Cuore de Milão, Itália (2010) e pós-doutorado pela Universidade Federal de Santa Catarina (2012). Sua área de pesquisa se concentra sobre as problemáticas da inclusão digital, a formação de professores e as práticas pedagógicas inovadoras com uso de tecnologias.