Graduated in History from the Federal University of Mato Grosso do Sul (2018), having developed research in the area of Palaeography, Ethnohistory and History of Latin America as a scholarship holder (PIBIC, 2016/2017) from the Pantanal Archeology and Ethnohistory Laboratory (LAPAN / UFMS). At graduation, he defended the Course Conclusion Paper (TCC) entitled "Secularization and Revolution: the reflection of the expulsion of the Jesuits from the religious missions of the Charcas Audience (18th century)", where he addressed the theme of secularization in the illustrated reformism of the Bourbons on the current region of Bolivia, problematizing the conflicting relationship between Religion and Modernity. She holds a Master's Degree in Education from the Graduate Program in Education at Campus Pantanal (PPGE / UFMS), defending the dissertation "Education and Indigenous Protagonism in Mojos (Bolivia, 17th century), where she investigated the framework of Indigenous Epistemology from the records contained in Jesuit epistolography produced in the late seventeenth century.
She is a doctoral student in the Graduate Program in Philosophy at the State University of Rio de Janeiro (UERJ) developing research in the area of Metaphysics and Philosophy of Nature. Collaborating Professor at the Federal University of Mato Grosso do Sul (Campus Pantanal). Content teacher at ANASPS College (Theology Course). Editor-in-chief of the Electronic Magazine História em Reflexão (Qualis A2).
Possui graduação em História pela Universidade Federal do Mato Grosso do Sul (2018), tendo desenvolvido pesquisas na área da Paleografia, Etno-história e História da América Latina enquanto bolsista (PIBIC, 2016/2017) do Laboratório de Arqueologia e Etno-história do Pantanal (LAPAN/UFMS). Na graduação, defendeu o Trabalho de Conclusão de Curso (TCC) intitulado "Secularização e Revolução: o reflexo da expulsão dos jesuítas das missões religiosas da Audiência de Charcas (século XVIII)", onde versou sobre a temática da secularização no reformismo ilustrado dos Bourbons sobre a atual região da Bolívia, problematizando a conflituosa relação entre Religião e Modernidade. É Mestra em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação do Campus Pantanal (PPGE/UFMS), defendendo a dissertação "Educação e Protagonismo Indígena em Mojos (Bolívia, século XVII), onde investigou o arcabouço da Epistemologia Indígena a partir dos registros contidos na epistolografia jesuítica produzida nos decênios finais do século XVII. Doutoranda no Programa de Pós-Graduação em História na Universidade Federal da Grande Dourados (UFGD). Doutoranda em Filosofia na Universidade do Estado do Rio deJaneiro. Professora colaboradora na Universidade Federal do Mato Grosso do Sul (Campus Pantanal). Professora conteudista na Faculdade ANASPS (Curso de Teologia). Editora-chefe da Revista Eletrônica História em Reflexão (Qualis A2).