I earned my doctorate (Ph.D.) in Romance Studies (Hispanic Literatures) from Cornell University (located in Ithaca, NY, USA) in 2010. I currently work as an Assistant Professor of Modern Languages (Tenure-Track) in the Language and Literature Department of the Federal University at Ouro Preto. My teaching and research focuses on English as a Foreign Language teacher education and K-12 outreach, using a Critical Literacy and New Literacies approach. I have experience teaching and writing about foreign languages and literatures at the university level, with a special focus on Renaissance and Colonial Literatures of Spain and other overseas Empires. In addition to literary scholarship, I am interested in research within the complementary field of foreign and second language pedagogy and teacher education and the teaching of literature in the foreign language classroom. My other interests include literary theory (biopolitics, studies of Empire and sovereignty, minority studies, postcolonialism, Transatlantic Studies, and Native American studies), historiography, and the political uses of literature. My temporal focus is the early modern period but I actively engage with other historical periods as well. My current research projects include studies of early modern biographies of outlaws and other rivals of the Spanish sovereigns, and the development of human rights discourse within the American encounter.
Possui doutorado (PhD) em Letras (Estudos Românicos - Literatura Hispânica e Comparada) - Cornell University, Nova Iorque, EUA (2010). Atualmente Professora Adjunta no Departamento de Letras, Universidade de Ouro Preto (UFOP), Setor de Línguas Estrangeiras Modernas e Tradução, onde trabalha na Licenciatura em Língua Inglesa com a formação de professores para atuação na educação básica. É coordenadora de área do subprojeto do PIBID em Língua Inglesa. Tem experiência na área de Letras e Línguas Estrangeiras, com ênfase em Língua Inglesa como Língua Estrangeira, Língua Espanhola, Literatura Hispânica, Inglesa e Comparada. As especialidades incluem: formação de professores, letramento crítico, novos letramentos e multiletramentos; novas tecnologias na formação de professores, literaturas relacionadas com direitos humanos e globalização; pedagogia e metodologia do ensino-aprendizagem de línguas e literaturas estrangeiras (espanhol e inglês como língua estrangeira); literatura e historiografia do encontro Europa-América no século XVI; a construção do conceito de império e teoria política (século XVI); desenvolvimento do gênero literário de biografia. Outras áreas de concentração: estudos pós-coloniais; estudos de minorias culturais.