I am a game developer, professor and PhD in Intelligence Technology and Digital Design (TIDD). I graduated in Computer Science and I always worked in the Digital Game Development Industry. Currently working on a new IP working on the front lines with a new team at T4 Interactive, founded by me and among the best game developers in our country.
Previous experience as Director of Technology at QUByte Interactive (2010), of which I was a founding partner and we developed a successful game for iOS using the Unit called HTR with millions of players across the globe.
Before that, I helped develop Nintendo Wii games at Graffiti Entertainment, Inc - USA. Former President of the IGDA Chapter of São Paulo (2014-2016).
I also actively participate in the academic area as a professor and coordinator. Specifically for Game Develop courses at universities such as PUCSP and ESPM. Was I continue working on them, thus uniting a vision of the academic area and the game development industry.
Along this journey, my concern is always for the meaning of the digital games industry, its behavior and the role of the player. This makes me reflect on the importance of meaning in the games market, and everything in its technology, which requires constant study.
Sou desenvolvedor de jogos, professor e Doutor em Tecnologia da Inteligencia e Design Digital (TIDD). Me formei Ciência da Computação e sempre atuei na indústria de desenvolvimento de Jogos Digitais. Atualmente estou trabalhando em um novo PI atuando na linha de frente com uma nova equipe na T4 Interactive, fundada por mim e entre os melhores desenvolvedores de games do nosso país.
Experiência anterior como Diretor de Tecnologia da QUByte Interactive (2010), da qual fui sócio fundador e desenvolvemos um jogo de sucesso para IOS usando o Unity denominado HTR com milhões de jogadores por todo o globo.
Antes disso, ajudei a desenvolver jogos para Nintendo Wii na Graffiti Entertainment, Inc - EUA. Fui Presidente do Capítulo IGDA de São Paulo (2014-2016).
Também participo ativamente na área acadêmica como professor e coordenador. Especificamente para cursos de Desenvolvimento de Jogos em universidades como PUCSP e ESPM. Nelas continuo trabalhando, unindo assim uma visão da área acadêmica e da indústria de desenvolvimento de jogos.
Ao longo dessa jornada, minha preocupação sempre foi entender a indústria de games digitais, seu comportamento e o papel do jogador. Isso me faz refletir sobre a importância de entender o mercado de games, e tudo envolvido na sua tecnologia, que exige um estudo constante.