Leandro de Amorim Ratamero
Degree in Mechanical Engineering from the Polytechnic Institute of Rio de Janeiro, IPRJ-UERJ (2005),
Master of Computational Modelling at Polytechnic Institute of Rio de Janeiro, IPRJ-UERJ (2007),
University Extension course in Powertrain from the Catholic University of Minas Gerais, PUC Minas (2008),
Degree in Physics from the Universidade Metropolitana de Santos, UNIMES (2015),
PhD student in Mechanical Engineering at PPGEM of the University of São Paulo, USP (currently).
It was Substitute Professor in Experimental Physics courses I, II and III in the undergraduate Program in Mechanical Engineering from the Polytechnic Institute of Rio de Janeiro, IPRJ-UERJ (2005).
He worked as a Mechanical Engineer in the Navy Yard in Rio de Janeiro, AMRJ, the Management Company of Naval Projects, EMGEPRON (2007).
Acts as Vehicular Energy Engineer, Ford Motor Company Brazil, product development, with works carried out in heat transfer, cooling, aerodynamics, performance and fuel economy, CAE and physical testing (2007 until now).
Graduado em Engenharia Mecânica pelo Instituto Politécnico, IPRJ-UERJ. Mestre em Modelagem Computacional pelo Instituto Politécnico, IPRJ-UERJ. Pós Graduado em Powertrain pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais, PUC-MG. Doutor pelo Programa de Pós Graduação em Engenharia Mecânica, PPGEM, da Escola Politécnica da Universidade de São Paulo, Poli-USP. Área de concentração: Engenharia Mecânica de Projeto e Fabricação. TESE em tribologia de motores flex-fuel. Atuou, por dez anos, como Engenheiro de Desenvolvimento do Produto em energia veicular experimental e computacional (transferência de calor, sistemas de arrefecimento, aerodinâmica, performance e consumo de combustível), a serviço da Ford Motor Company. Six-Sigma Green Belt Certified. Professor Adjunto no Instituto Politécnico, IPRJ-UERJ. Membro da comissão de Motores Otto SAE ROTA 2030.
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