Eliandra Moraes Pires
Doctoral student in Scientific and Technological Education (UFSC) in the area of Mathematics Education, in the Teacher Training Line. Master in Scientific and Technological Education (UFSC); Specialist in Education for Diversity with Emphasis on Youth and Adult Education by the Federal Institute of Santa Catarina; Graduated in Degree in Mathematics (UFSC); She is currently an effective teacher at the Municipal Department of Education in Florianópolis; Has experience in the training of teachers who teach Mathematics in EJA and in the Early Years of Elementary School; Worked as a Regional Trainer in the National Pact for the Right Age - PNAIC/SC; She has experience in Distance Learning, where she has worked as a Tutor in the Licentiate Degree in Mathematics/UFSC and in the Specialization Course in Digital Culture Proinfo/UFSC; Acted as Educational Designer in the production of material for Distance Learning Courses. I also have experience as an AVEA coordinator. Member of GEPPROFEM - Study and Research Group on Formative Processes in Mathematics Education and ICEM - Study Group on Creative Insubordination in Mathematics Education.
Topics of interest are: Teacher Training; Mathematics Education; Methodological Trends and Differentiated Methodologies in Mathematics Teaching; and The Critical Perspective.
Doutoranda em Educação Científica e Tecnológica (UFSC) na área de Educação Matemática, na Linha de Formação de Professores. Mestre em Educação Científica e Tecnológica (UFSC); Especialista em Educação para Diversidade com Ênfase na Educação de Jovens e Adultos (IFSC); Graduada em Licenciatura em Matemática (UFSC); Atualmente é professora efetiva na Secretaria Municipal de Educação em Florianópolis; Tem experiência na Formação de Professores que Ensinam Matemática na EJA e nos Anos Iniciais do Ensino Fundamental; Atuou como Formadora Regional no Pacto Nacional pela Idade Certa - PNAIC/SC; Possui experiência em Ensino a Distância, onde já atuou como Tutora no Curso de Licenciatura em Matemática/UFSC e no Curso de Especialização na Cultura Digital Proinfo/UFSC; Atuou como Designer Educacional na produção de material para Cursos em EAD. Tendo, também, experiência como coordenadora de AVEA. Membro do GEPPROFEM- Grupo de Estudos e Pesquisas em Processos Formativos em Educação Matemática e do ICEM - Grupo de estudos de Insubordinação Criativa em Educação Matemática.
São temas de Interesse: Formação de Professores; Educação Matemática; Tendências Metodológicas e Metodologias diferenciadas no Ensino de Matemática; Matemática nos anos Iniciais; Materiais Manipulativos e A Perspectiva Crítica.
Áreas De Investigação
- Afiliação
- Publicações
- Identidade
- Ver todos