Publicações no BrCris
 

Reiner Neumann

Graduação em Geologia pela Universidade de São Paulo (1988), mestrado e doutorado em Geociências (Mineralogia Aplicada e Experimental) pela Universidade de São Paulo (1993/1999), e pós-doutorado na Universidade de Edimburgo (2004). Pesquisador Titular III do Centro de Tecnologia Mineral, professor e orientador de pós-graduação da Universidade Federal do Rio de Janeiro, onde ministra cursos de mineralogia determinativa e mineralogia quantitativa. Publicou mais de 100 artigos em periódicos científicos, 9 capítulos de livro e 200 trabalhos em congressos. Atua desde 1992 em mineralogia aplicada a processos na mineração, com ênfase nas técnicas instrumentais, particularmente difração de raios X e quantificação pelo método de Rietveld, microscopia eletrônica com microanálise (mineralogia automática), espectroscopia Raman, análises térmicas e diversas outras técnicas.
Reiner Neumann is a geologist (University of São Paulo - USP ? 1988), with MSc. and DSc. degrees in Experimental and Applied Mineralogy from the same university (1993 and 1999), and a post-doc in mineralogy at the University of Edinburgh in 2004. Reiner works on Applied and Process Mineralogy since 1992 at Brazil?s Centre for Mineral Technology (CETEM), where he holds a Research Scientist position, supervises graduate students at the Federal University of Rio de Janeiro. His interests are analytical tools for mineralogical and technological characterisation, as well as its applicability and limitations, with focus on XRD and quantification by the Rietveld method, electron microscopy and associated automated mineralogy, Raman spectroscopy, thermal analysis and several other techniques. His experience spans from industrial minerals to rare metals and elements. He has published over 100 papers in peer-reviewed periodicals, 9 book chapters and over 200 conference proceedings contributions.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •