Publicações no BrCris
 

Leandro Soter de Mariz e Miranda

He has a degree in pharmacy from the Federal University of Rio de Janeiro (2001), Master degree in Chemistry of natural products from the Federal University of Rio de Janeiro (2003) and doctorate in chemistry of natural products from the Federal University of Rio de Janeiro ( 2007). In 2007 he worked as a researcher in the microbiological industry. In the following year (2008) he joined as a professor and researcher the Federal Center for Technological Education in Chemistry (IFRJ-RJ) and in the year 2011 he joined as professor the Department of Organic Chemistry of the Federal University of Rio de Janeiro (UFRJ). It has experience in the area of organic synthesis, acting mainly in the following themes: Nucleoside Chemistry, synthesis in continuous flow and biocatalysis. Is young scientist of the state of Rio de janeiro-FAPERJ researcher productivity CNPq Level 2 and associate member of the Brazilian Academy of Sciences
Possui graduação em Farmácia pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (2001), mestrado em Química de Produtos Naturais pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (2003) e doutorado em Química de Produtos Naturais pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (2007). Em 2007-2008 trabalhou como pesquisador na Indústria Microbiológica. Ainda em 2008 aprovado no Concurso para professor e pesquisador do Centro Federal de Educação Tecnológica de Química de Nilópolis (IFRJ-RJ) e no ano de 2011 em concurso para professor adjunto do departamento de química orgânica da Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ). Tem experiência na área de Síntese Orgânica, atuando principalmente nos seguintes temas: Síntese de Nucelosídeos, Síntese em fluxo contínuo e biocatálise. Foi Jovem cientista do Nosso Estado- Faperj no período de 2015-2018, é pesquisador Produtividade CNPq Nível 2 e membro afiliado da Academia Brasileira de Ciências para o quadriênio de 2018-2022

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •