Publicações no BrCris
 

José Fernando Modesto da Silva

Professor at the University of São Paulo - USP. Post-Doctorate at the Carlos III University of Madrid, Spain. Doctorate in Communication Sciences at USP, São Paulo. Masters and Graduation in Library Science and Documentation at the Pontifical Catholic University of Campinas, SP. Academic experience in the field of Information Science - Librarianship, with an emphasis on the field of Organization and Treatment of Bibliographic Information. Topics of interest, study and research: Library Automation and Information Services (commercial software and free software); Linked Data, Open Data; Bibliographic Exchange Formats; Descriptive Metadata; Digital Repositories; Descriptive Representation (Conceptual Models, RDA, BIBFRAME, AACR2); Social media; Internet of Things, Artificial Intelligence. Themes oriented to theoretical studies and applied in the context of registered information (under the aspect of descriptive cataloging).
Professor da Universidade de São Paulo - USP. Pós-Doutorado pela Universidade Carlos III de Madrid, Espanha. Doutorado em Ciências da Comunicação pela USP, São Paulo. Mestrado e Graduação em Biblioteconomia e Documentação pela Pontifícia Universidade Católica de Campinas, SP. Experiência acadêmica na área da Ciência da Informação - Biblioteconomia, com ênfase no campo da Organização e Tratamento da Informação bibliográfica. Temas de interesse, estudo e pesquisa: Automação de Bibliotecas e Serviços de Informação (software comercial e software livre); Dados vinculados (Linked Data), Dados Abertos (Open Data); Formatos de Intercâmbio Bibliográfico; Metadados Descritivos; Repositórios Digitais; Representação Descritiva (Modelos Conceituais, RDA, BIBFRAME, AACR2); Mídias Sociais; Internet das coisas, Inteligência Artificial. Temas orientados aos estudos teóricos e aplicados no contexto da informação registrada (sob aspecto da catalogação descritiva).

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •