Publicações no BrCris
 

Leandro Key Higuchi Yanaze

He is a postdoctoral fellow at the Alfredo Bosi Chair in Basic Education at the Institute of Advanced Studies at the University of São Paulo. He holds a PhD in Electrical Engineering from the Polytechnic School of the University of São Paulo (2015). He holds a master's degree in Social Communication Interfaces from the School of Communications and Arts (2009). He holds a degree in Architecture and Urbanism from the University of São Paulo (2003). He is currently an Adjunct Professor at the Federal University of São Paulo in the Superior Course of Technology in Educational Design and a researcher at the Research Group on Communication, Design and Digital Technologies, in the line of research of Interactive Technologies: education, communication and design. He is coordinator of the Interinstitutional Graduate Program in Inclusive Education at the Federal University of São Paulo. He has experience in the area of Digital Communication, Digital Games, Distance Education and Technologies for Education.
É pós-doutorando pela Cátedra Alfredo Bosi de Educação Básica do Instituto de Estudos Avançados da Universidade de São Paulo. É doutor em Engenharia Elétrica pela Escola Politécnica da Universidade de São Paulo (2015). É mestre em Interfaces Sociais da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes (2009). É graduado em Arquitetura e Urbanismo pela Universidade de São Paulo (2003). Atualmente é professor Adjunto da Universidade Federal de São Paulo no Curso Superior de Tecnologia em Design Educacional e pesquisador do Grupo de Pesquisa em Comunicação, Design e Tecnologias Digitais, na linha de pesquisa de Tecnologias Interativas: educação, comunicação e design. É coordenador do Programa de Pós-Graduação em Educação Inclusiva Interinstitucional da Universidade Federal de São Paulo. Tem experiência na área de Comunicação Digital, Jogos Digitais, Educação a Distância e Tecnologias para a Educação.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •