área de pesquisa
- Actor-Critic Traction Control Based on Reinforcement Learning with Open-Loop Training
- Advanced Estimation and Control Applied to Vehicle Dynamic Systems
- Aging-aware optimal power management control and component sizing of a fuel cell hybrid electric vehicle powertrain
- Alaor Jose Vieira Neto
- Alfredo Hugo Valença Perazzo Morillo
- Analysis of Vibrations and Acoustics on Riding Lawn Mower
- ANTI-SLIP CONTROL WITH AN ACTOR-CRITIC REINFORCEMENT LEARNING ALGORITHM
- Análise comparativa entre os métodos de cálculo da dinâmica longitudinal em veículos
- ANÁLISE DA DINÂMICA VEICULAR E MOTION CUEING PARA UM SIMULADOR VEICULAR DINÂMICO DE 9 GDL
- Análise da Influência dos Métodos de Cálculo da Força Resistiva Total ao Deslocamento de um Veículo Leve na Determinação do Consumo de Combustívele Emissão de CO2 no Ciclo Urbano
- Análise da taxa de esterçamento de um modelo automotivo correlacionado em KnC em um simulador driver-in-the-loop
- Análise de consumo de combustível em veículo automotor hibridizado
- Análise do Comportamento Dinâmico de um Veículo Leve 4x4 com Sistema de Controle de Tração
- Application of CFD into an automotive torque converter.
- AVALIAÇÃO DO DESEMPENHO DINÂMICO DE VEÍCULO, DEVIDO AO INCREMENTO DE MASSA NÃO SUSPENSA, DECORRENTE DE SISTEMA DE PROPULSÃO ELÉTRICA.
- Celso Argachoy
- Claudio Gomes Fernandes
- Comparative Analysis Regarding the Use of Either MacAdam Model or PI Control in a Predictive Driver Model
- Comparison Of Performance In Vehicle Braking With Active And Inactive ABS System
- Cádmo Augusto Rodrigues Dias
- Daniel José Laporte
- Desenvolvimento de Bancada Dinamométrica para Validação da Influência da Estratégia de Troca de Marchas na Dinâmica Veicular Longitudinal
- Desenvolvimento de Bancada Dinamométrica para Validação da Influência de Estratégias de Troca de Marchas na Dinâmica Veicular Longitudinal
- Desenvolvimento de dinamômetro de rolos para testes de veículos/robôs em pequena escala
- Desenvolvimento e Validacao de Metodologia para Analise de Vibracoes Torcionais em Motores de Combustao Interna
- DESENVOLVIMENTO E VALIDAÇÃO DE UM SENSOR DE QUINTA RODA PARA O MONITORAMENTO DA DINÂMICA VEICULAR EM CAMINHÕES ARTICULADOS
- Design of an Aftermarket Hybridization Kit: Reducing Costs and Emissions Considering a Local Driving Cycle
- Dual HESS electric vehicle powertrain design and fuzzy control based on multi-objective optimization to increase driving range and battery life cycle
- Eduardo Murilo Rosas Arantes
- Eduardo Piquera Vianna
- Electric hydraulic hybrid vehicle powertrain design and optimization-based power distribution control to extend driving range and battery life cycle
- Electric vehicle battery-ultracapacitor hybrid energy storage system and drivetrain optimization for a real-world urban driving scenario
- Electric Vehicle Powertrain and Fuzzy Control Multi-objective Optimization, considering Dual Hybrid Energy Storage Systems
- Electric vehicle powertrain and fuzzy controller optimization using a planar dynamics simulation based on a real-world driving cycle
- Elias Dias Rossi Lopes
- Elyton Elias Prado Naves
- Energy management and gear shifting control for a hybridized vehicle to minimize gas emissions, energy consumption and battery aging
- Estudo da Influência do Levantamento de Eixos em Veículos Comerciais no Desempenho na Frenagem e na Estabilidade Direcional
- Estudo de Metodologias de Avaliação da Força de Resistência ao Deslocamento de um Veículo
- Estudo do impacto do pedágio no aumento do tempo de viagem, no consumo de combustível e na geração de poluentes
- Evandro Cardozo da Silva
- Experimental Statistical Analysis of Vehicle Tires Conservation Status
- Experimental validation for the employment of shifting strategies optimized via i-AWGA in a gear shift indicator system for manual transmission vehicles
- Fabrício Leonardo Silva
- Fuel saving and lower pollutants emissions using an ethanol-fueled engine in a hydraulic hybrid passengers vehicle
- Gear shifting optimization applied to a flex-fuel vehicle under real driving conditions
- Gustavo Siqueira Alvarenga
- Igor Augusto Alves Batista
- Implementação de um controle preditivo baseado em modelo adaptativo na otimização da trajetória de um veículo militar
- IMPROVEMENT OF VEHICLE STABILITY USING REINFORCEMENT LEARNING
- Jony Javorski Eckert
- Jorge Luiz Erthal
- Lian Kobarg Cercal Rogerio Gomes
- MAIKOL FUNK DRECHSLER
- Marco Antonio Zanussi Barreto
- Methodology for analysis of heavy vehicle trafficability in deformable soils
- Modeling and dynamic analysis of a 6 x 6 heavy military truck by adaptive model predictive control with application to NATO lane change test course
- Multi-objective optimization design and control of plug-in hybrid electric vehicle powertrain for minimization of energy consumption, exhaust emissions and battery degradation
- Multi-speed gearbox design and shifting control optimization to minimize fuel consumption, exhaust emissions and drivetrain mechanical losses
- Optimal design and power management control of hybrid biofuel-electric powertrain
- Optimum fuzzy logic controller applied to a hybrid hydraulic vehicle to minimize fuel consumption and emissions
- Otimização da trajetória de robôs móveis diferenciais de tração usando algoritmo de otimização por enxame de partículas
- Otimização multiobjetivo do controle fuzzy e projeto de arquiteturas de trem de potência de veículos hibridizados plug-in
- Parameter influence analysis in an optimized fuzzy stability control for a four-wheel independent-drive electric vehicle
- Prof.a Dr.a Ludmila Corrêa de Alkmin e Silva
- Rafael Coronel Bueno Sampaio
- Robust fuzzy stability control optimization by multi-objective for modular vehicle
- Simulação da dinâmica longitudinal de veículos leves automáticos com diferentes acoplamentos hidrodinâmicos
- Stability and Ride Comfort Performance of Three-Axle City Buses due to the Third Axle Position: A Comparative Approach
- Static analysis of the carcass geometry influence on an automotive radial tyre using finite element model
- Thiago Antonio Fiorentin
- Uncertainty analysis of vehicle fuel consumption in twin-roller chassis dynamometer experiments and simulation models
- Vehicle drivetrain and fuzzy controller optimization using a planar dynamics simulation based on a real-world driving cycle
- Vehicle drivetrain design multi-objective optimization
- Vehicle dynamics response due to the adjustment of K&C parameters with the aid of a dynamic simulator with 9 DOF and a correlated virtual model
- Vinicius Resende Rocha
- Wagner Barth Lenz