Marcelo Gattermann Perin
Doctor of Business Administration, M.Sc. in Computer Science and M.Phil. in Marketing by the Federal University of Rio Grande do Sul, B.Sc. in Computer Science by the Federal University of Santa Catarina and B.Sc. of Business Administration by the Armando Álvares Penteado Foundation. Professor and Researcher at the Fundação Getulio Vargas?s Sao Paulo School of Business Administration (FGV EAESP). Visiting Researcher at Universidad de Murcia and Ramon Llull University - La Salle Campus Barcelona. Invited Lecturer at several Post-Graduation courses in Brazil and Latin America, Consulting at private institutions and author of several articles in the area of Marketing Strategy. His research mainly focuses on strategic orientations, innovation management, university?industry relations, and sustainability. His work has been published in journals such as International Marketing Review, Industrial Marketing Management, Journal of Marketing for Higher Education, Journal of Technology Management & Innovation, Latin American Business Review, Brazilian Administration Review, among others.
possui graduação em Ciências da Computação pela Universidade Federal de Santa Catarina (1985), graduação em Administração de Empresas pela Fundação Armando Álvares Penteado (1988), mestrado em Ciências da Computação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1992), especialização em Marketing pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1995) e doutorado em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2002). Fez estágio pós-doutoral em Marketing na Universidad de Murcia (2009) e na Universidade Ramon Llull - La Salle Campus Barcelona (2019). Foi coordenador do Comitê de Assessoramento da área de Administração e Economia da FAPERGS e do CNPq e do Comitê de Assessoramento em Ciências Sociais Aplicadas da FAPERGS. Atuou como docente e pesquisador na Universidade do Vale do Rio dos Sinos e na Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Atualmente é professor e pesquisador da Escola de Administração de Empresas de São Paulo da Fundação Getulio Vargas. Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Marketing, atuando principalmente nos seguintes temas: orientações estratégicas, inovação, performance organizacional, sustentabilidade, e interação Universidade-Empresa.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Publicações
- Ensino
- Identidade
- Ver todos
