JOURNAL OF PHYSICAL EDUCATION (ONLINE)
-
- Visão geral
-
- Metrics
-
- Identidade
-
- Informação adicional documento
-
- Ver todos
-
Visão geral
Qualis
código do país
tipo
publicação venue de
-
ACUTE EFFECTS OF DIFFERENT INTERVALS BETWEEN REPEATED SPRINTS ON PERFORMANCE RESPONSES IN AMATEUR FUTSAL ATHLETES.
34:1-11.
2023-01-01
-
Acute Effects of Different Intervals Between Repeated Sprints on Performance Respondes in Amateur Futsal Athletes.
34:e3408.
2023-01-01
-
Association of physical activity combined with sedentary behavior with dynapenia in older adults.
34:1-10.
2023-01-01
-
Atividade física e comportamento sedentário nos custos primários com serviços de saúde entre adultos com doenças cardiovasculares: acompanhamento de 12 meses.
34:1-12.
2023-01-01
-
Comportamento sedentário em adultos jovens por avaliação momentânea ecológica: protocolo de observação por imagem.
34:e3423.
2023-01-01
-
Conceptions and leadership principles of high-performance brazilian soccer coaches.
34:e3406.
2023-01-01
-
Concepções e princípios de prática de liderança de treinadores de alta performance.
34:1-12.
2023-01-01
-
Coping in soccer athletes: a systematic review.
34:12-34.
2023-01-01
-
Effect of standardization of observation and evaluation criteria of the front crawl arm stroke technique on inter- and intra-rater reliability.
34:1-11.
2023-01-01
-
Influence of the size of the cities of birth and residence in the sports career: An analysis through the Bolsa-Atleta Program.
34:1-10.
2023-01-01
-
Influência do tamanho das cidades de nascimento e residência na carreira desportiva: uma análise por meio do Programa Bolsa-Atleta.
34:1-11.
2023-01-01
-
O esporte orientação como componente pedagógico.
34:e3422.
2023-01-01
-
PEDAGOGICAL PRINCIPLES OF CONSTRUCTIVIST-ORIENTED TEACHING PRACTICES IN TEAMS PORTS.
34:1-15.
2023-01-01
-
Pedagogical principles of constructivist-oriented teaching practices in team sports.
34:1-14.
2023-01-01
-
Percepção de segurança de frequentadores de academias: uma perspectiva pós 3º pico de infecção por covid-19.
34:1-11.
2023-01-01
-
Protocol for the Assessment of Individual Tactical Behavior (PADTI) ? validation and reproducibility: preliminary evidence.
34:e-3413.
2023-01-01
-
Qualidade de vida de professores de Educação Física da região da Grande Florianópolis, Brasil.
34:e-3404.
2023-01-01
-
Resiliência, autoeficácia e motivação como características psicológicas positivas de bailarinos alunos e profissionais.
34:1-13.
2023-01-01
-
Resiliência, autoeficácia e motivação como características psicológicas positivas de bailarinos alunos e profissionais: Resiliencia, autoeficácia e motivação em bailarinos'.
34:1-13.
2023-01-01
-
The role of motivation and life satisfaction on Chilean university students? physical activity and sedentary behavior.
34:e-3426.
2023-01-01
-
The teaching of fights in school physical education: A state of knowledge of Brazilian studies.
34:1-14.
2023-01-01
-
Voleibol escolar: caracterização das escolas/municípios participantes dos jogos escolares de Santa Catarina..
34:1-14.
2023-01-01
-
10-rm test of upper and lower limbs using a machine and elastic bands: Is there agreement between devices?.
33:1-11.
2022-01-01
-
ASSOCIAÇÃO DE APTIDÃO AERÓBIA E COMPOSIÇÃO CORPORAL EM PESSOAS COM SÍNDROME DE DOWN.
23:1-7.
2022-01-01
-
Agreement and validity between body fat estimated by skinfold measurement and air displacement plethysmography in adolescents.
34:1-10.
2022-01-01
-
Ambiente de ensino-aprendizagem na formação inicial universitária de educação física.
33:1-10.
2022-01-01
-
An analysis of temporal numerical superiority in the Pan-American junior men?s water polo matches..
33:1-7.
2022-01-01
-
Association between frequency of physical education classes and heart rate variability in adolescents boys: a cross-sectional study.
33:1-7.
2022-01-01
-
Atuação profissional nos esportes de aventura: estudo de caso com uma treinadora de surfe.
33:1-12.
2022-01-01
-
COMPARISON BETWEEN DATA PROCESSING FROM GT3X+ ACCELEROMETER FOR VIGOROUS AND MODERATE PHYSICAL ACTIVITY.
33:1-10.
2022-01-01
-
COMPARISON OF AFFECTIVE RESPONSES DURING SCHOOL PHYSICAL EDUCATION CLASSES WITH DIFFERENT RECOVERY TIMES.
33:1-9.
2022-01-01
-
COVID-19 and influence of social restriction on children and adolescents? physical activity.
33:e-3348.
2022-01-01
-
Caracterização da área profissional da Educação Física em programas de residências multiprofissionais em saúde no Brasil.
33:1.
2022-01-01
-
Caracterização da área profissional da Educação Física em programas de residências multiprofissionais em saúde no Brasil.
33:1-11.
2022-01-01
-
Características de frequentadores do Parque Minhocão-SP.
33:1-11.
2022-01-01
-
Characteristics of the users of Parque Minhocão, São Paulo-SP.
33:3314.
2022-01-01
-
DISCURSOS DE PROFESSORES DE JUDÔ DO ESPÍRITO SANTO SOBRE AS PRÁTICAS PEDAGÓGICAS PARA AS CRIANÇAS.
33:1/3335-11.
2022-01-01
-
Difficulty and discrimination parameters of the ktk instrument motor tasks: an analysis from Item Response Theory.
33:1-11.
2022-01-01
-
Does the type of set and final score change time indicators in beach volleyball? A study during Brazilian school championship.
33:e-3318.
2022-01-01
-
E-sports and sports cyberculture:: perspectives of social actors in this universe.
33:1-13.
2022-01-01
-
EDUCAÇÃO FÍSICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL EM MARINGÁ-PR: CONSTRUÇÃO E IMPLEMENTAÇÃO DE UMA POLÍTICA PÚBLICA EDUCACIONAL.
33:1-13.
2022-01-01
-
EFFECT OF CONSTRAINTS ON VOLLEYBALL SERVICE PERFORMANCE: THE ROLE OF THE EXPERIENCE LEVEL.
33:e3355.
2022-01-01
-
EFFECTS OF TABLE TENNIS PRACTICE ON BALANCE AND PHYSICAL FITNESS IN THE ELDERLY.
11:1-11.
2022-01-01
-
Efeito das restrições no desempenho do saque do voleibol: o papel do nível de experiência.
33:e3355.
2022-01-01
-
Efeito de uma intervenção com jogos digitas e webgames na motivação intrínseca em escolares.
1:1-10.
2022-01-01
-
Efeito de uma intervenção remota de atividade física no risco cardiovascular e na aptidão física.
34:3004.
2022-01-01
-
Efeitos de dois programas de educação física na aptidão física relacionada a saúde de crianças de acordo com o sexo.
33:1-10.
2022-01-01
-
Effect of a single resistance exercise session on inflammatory markers and oxidative stress in women living with HIV.
34:e3420.
2022-01-01
-
Estimation of error followed by knowledge of results in a moderate or high frequency enhances motor learning and may avoid extrinsic feedback dependence.
33:e-3320-e3320.
2022-01-01
-
Exploring the motivations and expectations in the amateur football referee.
33:e3310.
2022-01-01
-
Factors associated with dynapenia in older adults in the Northeast of Brazil.
33:1-13.
2022-01-01
-
Fatores associados à satisfação e distorção da imagem corporal em crianças de 7 a 10 anos de idade.
33:1-14.
2022-01-01
-
Formação em Educação Física no contexto de Saúde Pública nos melhores cursos do Brasil: Educação Física no contexto de Saúde Pública.
33:1-15.
2022-01-01
-
Go Tani e sua influência no campo da cinesiologia no contexto científico brasileiro.
33:1-13.
2022-01-01
-
Intervenção pedagógica em esportes coletivos: uma revisão sistemática.
33:1-20.
2022-01-01
-
Leisure for people with disability: perceptions of undergraduate students in physical education.
33:2-12.
2022-01-01
-
Número de passos diário e sua associação com fatores de risco cardiometabólicos em professores.
32:e3276.
2022-01-01
-
O CONHECIMENTO DO TREINADOR ESPORTIVO NO CONTEXTO DE PROJETOS SOCIAIS.
33:01-12.
2022-01-01
-
O conhecimento tático declarativo e processual em jovens atletas de basquetebol ao longo de uma temporada esportiva.
33:1-10.
2022-01-01
-
PEDAGOGICAL INTERVENTION IN TEAM SPORTS: A SYSTEMATIC REVIEW.
33:1-21.
2022-01-01
-
PREVALENCE OF MUSCULOSKELETAL INJURIES IN PROFESSIONAL SOCCER PLAYERS IN THE 2016-2018 SEASONS IN ACRE, BRAZIL.
33:1-8.
2022-01-01
-
Parâmetros de dificuldade e discriminação das tarefas motoras do instrumento KTK: uma análise a partir da Teoria de Resposta ao Item.
33:3329.
2022-01-01
-
Philosophy of Physical Education and Sports in Brasil: an analysis of the philosophical foundations in the work of Inezil Penna Marinho.
33:1-14.
2022-01-01
-
Philosophy of Physical Education and sports in Brazil: an analysis of the philosophical foundations in the work of Inezil Penna Marinho.
33:1-14.
2022-01-01
-
Polymorphism of the ACTN3 gene and factors associated with the functional performance of elderly elderly care in primary health care.
33:1-14.
2022-01-01
-
Prevalence of negative self-rated health in university students and its relationship with the co-occurrence of risk behaviors.
33:1-12.
2022-01-01
-
Prevalência de lesões traumato-ortopédicas em atletas de basquetebol em cadeira de rodas.
33:1-11.
2022-01-01
-
Profille of women attended by a pole of the Academia da Saúde Program in Sobral, Ceará, Brazil.
33:1-10.
2022-01-01
-
Qualidade de vida de professores de Educação Física universitários: uma análise de clusters.
33:1-11.
2022-01-01
-
Reflexões sobre a compreensão dos profissionais das áreas do lazer e da saúde a respeito dessa interface.
33:1-11.
2022-01-01
-
SPORTS AS PRESCIBED IN LATIN AMERICAN COUNTRIES: OVERVIEW AND CHARACTERISTICS OF LAWS.
33:1-12.
2022-01-01
-
Teachers' conceptions about approaches of activities in nature in the physical education classroom.
33:e-3328.
2022-01-01
-
The Brazilian graduate school academic production about dance in children?s education.
33:1-14.
2022-01-01
-
The interplay between physiotherapist and exercise physiologist in the exercise oncology program.
34:1.
2022-01-01
-
The two sides of sedentary behavior.
33:3312.
2022-01-01
-
Volunteer motivation in sports events in Brazil.
33:e-3337-14.
2022-01-01
-
WEBGAMES AND THE FOUR PILLARS OF EDUCATION.
33:1-11.
2022-01-01
-
'?Olha o que eu aprendi na Ginástica: impactos afetivos de aulas de Ginástica em crianças pequenas na perspectiva de familiares.
32:1-11.
2021-01-01
-
'ANALYSIS OF YOUTH SOCCER PLAYERS? DEVELOPMENT IN AMAZONAS State'.
32:1-9.
2021-01-01
-
'LUTAS NA ESCOLA: ESTRATÉGIAS DE ENSINO DE PROFESSORES DE EDUCAÇÃO FÍSICA'..
32:1-11.
2021-01-01
-
?LOOK WHAT I´VE LEARNED IN GYMNASTICS?: AFFECTIVE IMPACTS ON GYMNASTICS CLASSES ON CHILDREN THROUGH PARENTS PERSPECTIVE.
1:1-11.
2021-01-01
-
A CRIAÇÃO DE UM ESPORTE BRASILEIRO: O FUTSAC E SUA ARTICULAÇÃO COM O CAMPO POLÍTICO.
32:e3207.
2021-01-01
-
A Cue for Perceptual Attunement to a Moving Opponent Improves the Learning of a Motor Skill from Aikido.
32:1-11.
2021-01-01
-
A Educação Física Escolar na formação de identidade de mulheres praticantes de esportes coletivos de confronto.
1:1-11.
2021-01-01
-
AMATEUR SURFING ON THE SOUTH COAST OF SÃO PAULO: LIFESTYLE AND WORK AS FACTORS OF ADHERENCE TO PRACTICE.
32:e3247.
2021-01-01
-
ANÁLISE DA CARREIRA ESPORTIVA DE ATLETAS BRASILEIROS DE SQUASH COM NÍVEL INTERNACIONAL.
32:1-12.
2021-01-01
-
ANÁLISE DA CARREIRA ESPORTIVA DE ATLETAS BRASILEIROS DE SQUASH COM NÍVEL INTERNACIONAL/ANALYSIS OF THE SPORTS CAREER OF BRAZILIAN INTERNATIONAL ELITE SQUASH ATHLETES.
32:1-12.
2021-01-01
-
ASSOCIATION BETWEEN ANTHROPOMETRIC AND PHYSICAL DATA OF UNIVERSITY SOCCER PLAYERS FROM DIFFERENT POSITIONS.
01:32.
2021-01-01
-
ASSOCIATION OF EATING HABITS AND CARDIORESPIRATORY FITNESS WITH THE NUTRITIONAL STATUS OF STUDENTS.
32:01-01.
2021-01-01
-
AVALIAÇÃO DA SAÚDE DE PROFESSORES BRASILEIROS: QUESTIONÁRIO SAÚDE DOCENTE.
32:3228-3241.
2021-01-01
-
Analysis of technical-tactical training tasks of U-16 famale handball teams.
32:1-11.
2021-01-01
-
Analysis of technical-tactical training tasks of u-16 female Handball teams.
32:1-11.
2021-01-01
-
Analysis of tecnical-tactical training tasks of U-16 female handball teams.
32:e3269.
2021-01-01
-
Artificial intelligence techniques applied to predict teams position of the braziliam football championship..
32:1-11.
2021-01-01
-
Associação dos hábitos alimentares e da aptidão cardiorrespiratória com o estado nutricional de escolares..
32:1-10.
2021-01-01
-
Associação entre prática de atividade física e consumo alimentar em adolescentes escolares.
32:1-12.
2021-01-01
-
Autoeficácia de estudantes universitários de educação física: associação com características pessoais, acadêmicas e profissionais.
32:e3215.
2021-01-01
-
BEHAVIORAL AND EMOTIONAL SYMPTOMS IN CHILDREN WITH POOR MOTOR SKILLS: ACCORDING TO PARENTAL EMIC PERCEPTION.
33:1-12.
2021-01-01
-
BELIEFS ABOUT CONSTRUCTIVIST-ORIENTED TEACHING PRACTICES: A STUDY WITH ELEMENTARY PHYSICAL EDUCATION TEACHERS.
32:1-11.
2021-01-01
-
BEM-VINDOS À SUMMONER?S RIFT?: APONTAMENTOS SOBRE O PROCESSO DE PROFISSIONALIZAÇÃO DO LEAGUE OF LEGENDS.
32:e3267.
2021-01-01
-
Beliefs about constrictivist-oriented teaching practices: a study with elementary physical education teachers.
32:e3271.
2021-01-01
-
CONTEXTO DA AULA, COMPORTAMENTO DO PROFESSOR E NÍVEIS DE ATIVIDADE FÍSICA DURANTE AULAS DE EDUCAÇÃO FÍSICA.
32:01-14.
2021-01-01
-
CRENÇAS SOBRE PRÁTICAS DE ENSINO ORIENTADAS AO CONSTRUTIVISMO: UM ESTUDO COM PROFESSORES DE EDUCAÇÃO FÍSICA DO ENSINO FUNDAMENTAL..
32:1-11.
2021-01-01
-
Características pessoais e do ambiente associadas a pré-escolares com transtorno do desenvolvimento da coordenação.
32:1-16.
2021-01-01
-
Características pessoais e do ambiente associadas a pré-escolares com transtorno do desenvolvimento da coordenação.
32:1-16.
2021-01-01
-
Cardiorespiratory fitness level influences the ventilatory threshold identification.
32:01-11.
2021-01-01
-
Changes in obesity, sedentary behavior and physical inactivity, between 2010 and 2017, in adolescents.
32:1-12.
2021-01-01
-
Comparison of decision-making skills between Under-14, Under-16, and Under-17 soccer players.
1:3298-3304.
2021-01-01
-
Crenças sobre práticas de ensino construtivista: um estudo com professores de Educação Física do ensino fundamental.
32:1-11.
2021-01-01
-
DA INTERAÇÃO SOCIAL À AUTONOMIA: VIVÊNCIAS LÚDICAS NO MEIO LÍQUIDO PARA CRIANÇAS COM TRANSTORNO DO ESPECTRO AUTISTA.
32:e-3241.
2021-01-01
-
DAILY STEPS AND THEIR ASSOCIATION WITH CARDIOMETABOLIC RISK FACTORS IN TEACHERS.
32:1-13.
2021-01-01
-
DISCENTES DE EDUCAÇÃO FÍSICA DE UNIVERSIDADES PÚBLICAS CONCEITUADAS SABEM PARCIALMENTE O CONCEITO DE BULLYING.
32:1-11.
2021-01-01
-
Dual career and social mobility in the Brazilian futsal: differences between men and women.
32:e-3249.
2021-01-01
-
EFEITO AGUDO DO ALONGAMENTO ESTÁTICO SOBRE O DESEMPENHO E ATIVIDADE ELETROMIOGRÁFICA DA MUSCULATURA ANTAGONISTA.
32:1-9.
2021-01-01
-
EFEITO DE DIFERENTES MÉTODOS DE TREINAMENTO SOBRE O DESEMPENHO TÁTICO-TÉCNICO E A TOMADA DE DECISÃO DE ATLETAS MASCULINOS DO VOLEIBOL DE PRAIA.
32:01-11-11.
2021-01-01
-
EFEITO DE TRÊS SEMANAS DE TREINAMENTO DE FLEXIBILIDADE NO TORQUE E POTÊNCIA MUSCULAR DE MEMBROS INFERIORES.
32:1-15.
2021-01-01
-
ENSINO-APRENDIZAGEM INCIDENTAL E SEUS EFEITOS SOBRE O CONHECIMENTO TÁTICO PROCESSUAL E A COORDENAÇÃO MOTORA COM BOLA.
32:1-12.
2021-01-01
-
ESTADO DE HUMOR, MOTIVAÇÃO E IMPULSIVIDADE DE ESTUDANTES PARTICIPANTES DOS JOGOS ESCOLARES DA JUVENTUDE.
32:e-3235.
2021-01-01
-
Efeito de diferentes métodos de aprendizagem sobre o desempenho tático-técnico e a tomada de decisão de atletas masculino do voleibol de praia.
32:1.
2021-01-01
-
Efeitos de uma intervenção na redução de percepção de barreiras para o uso da bicicleta no deslocamento ao trabalho.
32:e3217.
2021-01-01
-
Effect of 12 weeks of recreational soccer on bone mineral density and sarcopenia in the elderly: a randomized clinical trial Changes the Mineral.
32:1-9.
2021-01-01
-
Effect of massage and pseudo massage on acute performance and self-perceived recovery: a study placebo-controlled.
32:e3274.
2021-01-01
-
Effect of training session on mood state responses in athletes of wheelchair basketball team.
32:1.
2021-01-01
-
Effects of physical activity on the mood states of young students.
32:3233.
2021-01-01
-
Estratégias de aconselhamento para atividade física utilizadas pelo Núcleo Ampliado de Saúde da Família em Florianópolis.
32:e3210x.
2021-01-01
-
FUNCTIONAL DISABILIT Y AND FACTORS OF ELD ERLY PEOPLE WITH REGULAR PHYSICAL ACT IVITY: A CROSS - SECTI ONAL STUDY.
32:1-12.
2021-01-01
-
High intensity interval training program in the aquatic environment (HIITAQ) in obese teens..
32:1-11.
2021-01-01
-
Impact of intrinsic motivation on competitive anxiety among wheelchair handball athletes.
32:1-12.
2021-01-01
-
Incapacidade funcional e fatores associados de idosas praticantes de atividade física regular: Um estudo transversal.
32:1-12.
2021-01-01
-
Initial undergraduate training in physical education: perceptions of the graduate.
32:e-3223.
2021-01-01
-
LEI DE INCENTIVO AO ESPORTE: ANÁLISE DO PROJETO DE JUDÔ KIMONO DE OURO.
32:1-13.
2021-01-01
-
Leisure spaces and equipment: reflections on school recreation time..
32:e-3225.
2021-01-01
-
Licenciatura em Educação Física e a realidade da educação básica: a percepção de futuros professores.
31:1-13.
2021-01-01
-
Local norms and the application of the right to sport by municipalities from Piauí.
32:3236.
2021-01-01
-
MEANINGFUL LEARNING OF BIOMECHANICAL CONCEPTS: AN EXPERIENCE WITH PHYSICAL EDUCATION TEACHERS IN CONTINUING EDUCATION.
32:3263-12.
2021-01-01
-
MOOD STATE, MOTIVATION AND IMPULSIVITY OF STUDENTS THAT PARTICIPATED IN YOUTH SCHOOL GAMES.
32:e-3235.
2021-01-01
-
Medidas e avaliação da força: uma revisão latino-americana em atletas de natação.
31:3-14.
2021-01-01
-
Multidimensional indicators of sporting potential of Brazilian trampoline gymnasts.
32:e-3264.
2021-01-01
-
NÍVEL DE ATIVIDADE FÍSICA E FATORES RELACIONADOS EM UNIVERSITÁRIOS DA ÁREA DA SAÚDE: UM ESTUDO LONGITUDINAL.
32:1-9.
2021-01-01
-
NÚMERO DE PASSOS DIÁRIO E SUA ASSOCIAÇÃO COM FATORES DE RISCO CARDIOMETABÓLICOS EM PROFESSORES.
32:1-13.
2021-01-01
-
O RUGBY NA EDUCAÇÃO FÍSICA: DA FORMAÇÃO DE PROFESSORES AOS FESTIVAIS INTERESCOLARES.
32:1-8.
2021-01-01
-
O RUGBY NA EDUCAÇÃO FÍSICA: DA FORMAÇÃO DE PROFESSORES AOS FESTIVAIS INTERESCOLARES.
32:1-9.
2021-01-01
-
PESQUISA NA ÁREA DE COMPORTAMENTO MOTOR NO ANO DE 2018.
32:1-10.
2021-01-01
-
PHYSICAL EDUCATION TEACHERS OF THE BASIC PUBLIC EDUCATION OF MINAS GERAIS IN THE PANDEMIC OF COVID-19: WORKING CONDITIONS, HEALTH AND LIFESTYLE.
00:00-12.
2021-01-01
-
Perfil dos professores de Educação Física do Instituto Federal Sul-Rio-Grandense.
32:e-3224.
2021-01-01
-
Practice context on sport development of elite Brazilian volleyball athletes.
32:e3268.
2021-01-01
-
Preferências por métodos de ensino e transferências para o jogo: um olhar de jogadoras de handebol.
32:e3219.
2021-01-01
-
RELATIVE AGE EFFECT IN BRAZILIAN HANDBALL SELECTIONS.
32:1-6.
2021-01-01
-
Reliability and sensitivity of countermovement jump-derived variables in detecting different fatigue levels.
32:1-9.
2021-01-01
-
SAÚDE E EDUCAÇÃO SÃO TEMAS PERTINENTES À LICENCIATURA E AO BACHARELADO EM EDUCAÇÃO FÍSICA?.
32:1-14.
2021-01-01
-
SIGNIFICADOS DA EDUCAÇÃO FISICA ESCOLAR PARA AS PRATICANTES DE ESPORTES COLETIVOS DE CONFRONTO NO LAZER ORIENTADO.
32:1-11.
2021-01-01
-
Self-efficacy of university students in Physical Education: Association with personal, academic and professional characteristics.
32:1-15.
2021-01-01
-
Significados da prática de atividade física para idosos.
31:1-10.
2021-01-01
-
Sports and social assistance policies: an analysis of the program Projovem Adolescente.
32:`1-12.
2021-01-01
-
THREE-WEEK EFFECT OF STRETCHING TRAINING ON LOWER LIMB TORQUE AND MUSCLE POWER.
32:e3248.
2021-01-01
-
The independence of brazilian antidoping as to the ties between the State and sports federations.
32:1-10.
2021-01-01
-
Undergraduatetrainingin Physical Education: perceptions of the graduate.
32:e3223.
2021-01-01
-
WEBGAMES IN THE SCHOOL: A PILOT STUDY.
32:1-16.
2021-01-01
-
WORK PERFORMED THROUGHOUT THE LIFE OF RETIREES AND FACTORS ASSOCIATED WITH PHYSICAL INACTIVITY AND HEALTH CONDITIONS.
32:1-39.
2021-01-01
-
YOUNG SOCCER PLAYERS WITH HIGHER SOMATIC MATURATION ARE STRONGER, MORE POWERFUL AND FASTER THAN THOSE WITH LOWER MATURATION.
32:1-9.
2021-01-01
-
'EXPECTATIVAS DE GÊNERO E SEUS ATRAVESSAMENTOS NAS BRINCADEIRAS DA EDUCAÇÃO INFANTIL'.
1:1-11.
2020-01-01
-
'Efeito Agudo da Corrida Aeróbica na Pressão Arterial em Jovens Adultos Normotensos.
31:1-7.
2020-01-01
-
'It was competitive, it was very competitive!': memory of school sports of performance in particular schools of Curitiba (1980-1990).
31:3111.
2020-01-01
-
A COMPLEXIDADE DO BRINCAR NA EDUCAÇÃO INFANTIL: REFLEXÕES SOBRE AS BRINCADEIRAS LÚDICO-AGRESSIVAS.
31:1-11.
2020-01-01
-
A CRIAÇÃO DE UM ESPORTE BRASILEIRO - O FUTSAC E SUA ARTICULAÇÃO COM O CAMPO POLÍTICO.
1:1.
2020-01-01
-
A expansão da Educação Física no ensino superior brasileiro.
31:1-10.
2020-01-01
-
A expansão da educação física no ensino superior brasileiro.
31:1-10.
2020-01-01
-
A satisfação no trabalho docente em Educação Física: um diagnóstico do perfil de professores universitários.
31:1-12.
2020-01-01
-
ANÁLISE DO EXERCÍCIO AGACHAMENTO COM E SEM O USO DE PHYSIOBALL E BANDA ELÁSTICA EM DIFERENTES INTENSIDADES.
31:1-11.
2020-01-01
-
ARTES MARCIAIS MISTAS E A APRESENTAÇÃO CORPORAL DE LUTADORAS NO INSTAGRAM.
31:1-12.
2020-01-01
-
Acompanhamento e assessoria pedagógica do Programa Segundo Tempo do Ministério do Esporte.
31:1-12.
2020-01-01
-
Acompanhamento e assessoria pedagógica em um programa esportivo social: o caso do Programa Segundo Tempo.
31:1-12.
2020-01-01
-
Acute effects of strength exercise with blood flow restriction on the arterial resistance index.
31:1-2028.
2020-01-01
-
Aesthetics of the invisible and androginia: the dissolution of the symbolic unit of belonging as a reflection to physical education.
31:3152.
2020-01-01
-
Anabolizantes na graduação em educação física: um dilema ético-sanitário entre estudantes que praticam fisiculturismo.
31:1-11.
2020-01-01
-
Analysis of associations and factors predicting the effectiveness of finalization in the female Handball of high level.
31:1-1.
2020-01-01
-
Análise das associações e dos fatores preditivos da eficácia do lançamento no handebol feminino de alto nível.
31:1.3158.
2020-01-01
-
Are there relationship between internal and external load of aerobic training with heart rate variability in women ?.
31:1-10.
2020-01-01
-
Assessing the Timemania Lottery as a sports public policy.
31:1-10.
2020-01-01
-
Association between functional fitness a nd quality of life o f elderly participants of a program of phys ical activity of Curitiba, Brazil.
31:02-15.
2020-01-01
-
Association between early life factors and accelerometry-based physical activity measures in children aged 5-7 years old.
31:1-12.
2020-01-01
-
Association between functional fitness and quality of life of elderly participants of a program of physical activity of Curitiba, Brazil.
31:1-15.
2020-01-01
-
Associação entre aptidão funcional e qualidade de vida de idosas participantes de um programa de atividade física de Curitiba, Brasil.
31:1-15.
2020-01-01
-
Associação entre desempenho motor, maturidade cognitiva e aspectos sociodemográficos em crianças pré-escolares.
31:1-11.
2020-01-01
-
Associação entre variáveis antropométricas e desempenho esportivo de atletas da seleção masculina de Pentatlo Militar do Exército Brasileiro: um estudo transversal.
89:127-141.
2020-01-01
-
Autoeficácia docente e fatores associados à prática docente de professores universitários de educação física.
31:e3116.
2020-01-01
-
Biomechanic of ballroom dance: corporate adaptations with different footwear.
31:1-10.
2020-01-01
-
CHARACTERISTICS OF LEARNING AND TRAINING OF ELITE ATHLETICS ATHLETES IN BRAZIL: THE PERSPECTIVE OF EXPERIENCED COACHES.
31:01- e3122-11.
2020-01-01
-
COMPARAÇÃO DA QUALIDADE DE VIDA E SONO DE ADOLESCENTES PORTADORES E NÃO PORTADORES DE DIABETES MELLITUS TIPO 1.
31:3177.
2020-01-01
-
COMPARISON OF TESTS TO EVALUATE THE VERTICAL REBOUND JUMP IN BASKETBALL PLAYERS.
31:1-10.
2020-01-01
-
Characterizing the pattern of rally times and complexes in school volleyball.
31:e3133.
2020-01-01
-
Comparação da carga de treinamento de atletas profissionais entre modos de treinos específicos do voleibol e de força.
31:01-09.
2020-01-01
-
Contribuições percebidas pelos estudantes sobre o estágio curricular na constituição da identidade profissional.
31:1-13.
2020-01-01
-
Contribution of a Physical Education undergraduate program in the the teaching self-efficacy beliefs.
31:01-11.
2020-01-01
-
DESEMPENHO ACADÊMICO DE ESTUDANTES DO ENSINO MÉDIO ASSOCIADO A ASPECTOS PSICOLÓGICOS, PRÁTICAS CORPORAIS E ATIVIDADE FÍSICA Guilherm.
31:1.
2020-01-01
-
DIETARY SUPPLEMENTS IN FITNESS CENTERS: BODY MANAGEMENT AND HEALTH RISKS..
31:1-12.
2020-01-01
-
DUPLA CARREIRA: DILEMAS ENTRE ESPORTE E ESCOLA.
31:1-13.
2020-01-01
-
Dermatoglyphic traits of brazilian golfers.
31:1-8.
2020-01-01
-
Desempenho acadêmico de estudantes do ensino médio associado a aspectos psicológicos, práticas corporais e atividade física.
31:02-12.
2020-01-01
-
Different cooling strategies between sets for 30 seconds does not have beneficial effect on resistance exercise with blood flow restriction.
31:1.
2020-01-01
-
EFEITO DA VELOCIDADEDE CONTRAÇÃO NA FASEEXCÊNTRICA SOBRE A PERCEPÇÃO SUBJETIVA DE ESFORÇO.
31:1-8.
2020-01-01
-
EFFECTS OF A TEACHER TRAINING INTERVENTION ON TEACHERS? AND STUDENTS? MOTIVATION TO PHYSICAL EDUCATION CLASS.
1:1-10.
2020-01-01
-
ENTRY OF BRAZILIAN PARALYMPIC ATHLETES IN HIGH PERFORMANCE SPORT.
31:1-8.
2020-01-01
-
EVIDENCES OF CONSTRUCT VALIDITY, CRITERIA AND RELIABILITY OF THE MOTOR COMPETENCE ASSESSMENT BATERY OF TESTS IN PRESCHOOLERS.
31:1-10.
2020-01-01
-
EXPENDITURE ON SPORTS AND LEISURE BY THE GOVERNMENT OF THE STATE OF PIAUÍ.
01:1-32.
2020-01-01
-
Efeitos da inclusão do treinamento de propriocepção na recuperação de adultos submetidos à cirurgia de reconstrução do ligamento cruzado anterior: uma revisão sistemática.
31:02-10.
2020-01-01
-
Effect of different interval training protocols on adiposity indicators in overweight-obese children and adolescents: a systematic review and meta-analysis.
31:1-13.
2020-01-01
-
Effect of school type and family income on motor competence changes in pre-school children: a repeated cross sectional study.
31:1-8.
2020-01-01
-
Elementos para a leitura de jogo no Levantamento a partir da Praxiologia Motriz: a linguagem corporal dos jogadores de Voleibol.
32:1-13.
2020-01-01
-
Embeddings or disembeddings? A discussion about Physical education and proposals for high school.
31:1-9.
2020-01-01
-
Envolvimento esportivo de meninas e meninos no basquetebol.
31:1-12.
2020-01-01
-
Estratégias de resistência e empoderamento de treinadoras portuguesas.
31:1-11.
2020-01-01
-
Examining offensive tactical actions performed by youth soccer players with different competitive contexts.
31:02-10.
2020-01-01
-
FREE EXERCISE PROGRAMS FOR THE ELDERLY: A SYSTEMATIC REVIEW ON ADHERENCE AND ABANDONMENT.
31:1-14.
2020-01-01
-
Financiamento público, preparação olímpica e aplicação de recursos: o caso da Confederação Brasileira de Handebol.
31:1-12.
2020-01-01
-
HIGH SCHOOL STUDENTS? ACADEMIC PERFORMANCE ASSOCIATED WITH PSYCHOLOGICAL ASPECTS, BODY PRACTICES AND PHYSICAL ACTIVITYD.
31:3137.
2020-01-01
-
Implementação do Programa de promoção do estilo de vida ativo em estudantes: o ?Fortaleça sua Saúde?.
31:1-14.
2020-01-01
-
Indicadores de performance preditores da vitória do set no voleibol escolar.
31:1-10.
2020-01-01
-
Inventário de Burnout para Árbitros (BIR): propriedades psicométricas para árbitros brasileiros de futebol.
1:1-11.
2020-01-01
-
Jogos Paralímpicos: A experiência com 'o outro' através das telas.
31:01-09.
2020-01-01
-
Jogos escolares da rede pública do estado da Bahia: análise das edições 2009 a 2017.
21:01-11.
2020-01-01
-
Knowledge production on sport economics: a systematic review.
31:1-12.
2020-01-01
-
MOOD STATE, MOTIVATION AND IMPULSIVITY OF STUDENTS THAT PARTICIPATED IN YOUTH SCHOOL GAMES.
32:e-3235.
2020-01-01
-
Motor competence of brazilian preschool children assessed by TGMD-2 test: a systematic review.
31:1-11.
2020-01-01
-
Noise and sleep quality: study among physical education instructors.
31:e3136.
2020-01-01
-
O CORPO NO ENSINO MÉDIO: UMA ANÁLISE DA PERCEPÇÃO CORPORAL DOS ESTUDANTES DO RIO DE JANEIRO.
1:3205-3206.
2020-01-01
-
O EFEITO DA IDADE RELATIVA SOBRE A FORMAÇÃO DE GOLEIROS DE FUTEBOL NO BRASIL: CENÁRIOS DAS ELITES MASCULINA E FEMININA.
31:1-13.
2020-01-01
-
O EFEITO DO TREINAMENTO PLIOMÉTRICO NO DESEMPENHO DO SALTO VERTICAL EM ATLETAS JOVENS DE BASQUETE.
30:1-8.
2020-01-01
-
O Mentoring como estratégia de desenvolvimento profissional de um treinador de basquetebol de alta performance.
31:1-12.
2020-01-01
-
O PROGRAMA DE EDUCAÇÃO TUTORIAL EDUCAÇÃO FÍSICA DO CEFD/UFES: DESMONTANDO MONUMENTOS E CONSTRUINDO UMA HISTÓRIA (1994 - 2017).
31:1-12.
2020-01-01
-
O QUE SÃO LIFE SKILLS E COMO INTEGRÁ-LAS NO ESPORTE BRASILEIRO PARA PROMOVER O DESENVOLVIMENTO POSITIVO DE JOVENS?.
31:e3150.
2020-01-01
-
Oito semanas de intervenção coordenativa é capaz de modular a variabilidade da frequência cardíaca em idosos ?.
31:1-11.
2020-01-01
-
PERFIL DOS PROFESSORES DE EDUCAÇÃO FÍSICA DO INSTITUTO FEDERAL SUL-RIO-GRANDENSE.
32:1-11.
2020-01-01
-
PREDIÇÃO DE APTIDÃO CARDIORRESPIRATÓRIA POR MEIO DO TEMPO TELA EM ESCOLARES.
31:02-09.
2020-01-01
-
PRESCRIÇÕES DIDÁTICO-PEDAGÓGICAS PARA A EDUCAÇÃO FÍSICA NA IMPRENSA PERIÓDICA DE ENSINO E DE TÉCNICAS (1932-1960)..
31:1-14.
2020-01-01
-
PROGRAMA DE TREINAMENTO INTERVALADO DE ALTA INTENSIDADE NO AMBIENTE AQUÁTICO (HIITAQ) EM ADOLESCENTES OBESOS (Estudo protocolo).
32:1-11.
2020-01-01
-
Parlamentares Paranaenses e a alocação de emendas orçamentárias no esporte.
30:1.
2020-01-01
-
Physical activity counseling strategies used by the Extended Family Health Care in Florianópolis.
1:e3210.
2020-01-01
-
Physical fitness of elderly persons with systemic arterial hypertension users of academies of the third age of Maringá-PR.
31:e-3130.
2020-01-01
-
Posture and Balance in Elderly Practicers and Non-practicers of Physical Exercises.
31:e-3163-e-3163.
2020-01-01
-
Posture and balance in elderly practitioners and non-practitioners of physical exercises.
31:2-10.
2020-01-01
-
Press start: os exergames como recurso didático ao processo de ensino e aprendizado do conteúdo atletismo na educação física escolar.
31:e3146.
2020-01-01
-
Prevalence and sociodemographic factors associated with sedentary behavior in adolescents from Rio Claro-SP, Brazil.
20:1-11.
2020-01-01
-
Prevalence and sociodemographic factors associated with the sedentary behavior in adolescents of the Rio Claro-SP.
31:1-11.
2020-01-01
-
Prevalence of Burnout in Soccer Athletes of the under-20 category over a sports season.
31:1-12.
2020-01-01
-
Prevalência e fatores sociodemográficos associados ao comportamento sedentários em adolescentes de Rio Claro- SP.
31:1-11.
2020-01-01
-
Previsão da aptidão respiratória cardiorrespiratória pelo tempo de tela em escolares.
31:01-09.
2020-01-01
-
Produção do conhecimento sobre economia do esporte: uma revisão sistemática.
31:e3129.
2020-01-01
-
Professional learning of physical education professors: a look at lifelong professional development.
1:3206-3213.
2020-01-01
-
Prática de atividade física e participação esportiva associadas à violência em adolescentes: uma revisão sistemática.
31:e3132.
2020-01-01
-
RELIABILITY OF THE HIGH-SPEED CAMERA-BASED SYSTEM (HSC-KINOVEA) FOR EXPLOSIVE STRENGTH ENDURANCE ASSESSMENT IN ATHLETES.
32:e-3220-xx.
2020-01-01
-
Relative age effect on competitive performance in judo athletes.
31:02-10.
2020-01-01
-
Repetitions to failure increase pectoralis major activation with similar neuromuscular fatigue in trained men..
32:3214.
2020-01-01
-
SESSÃODE TREINAMENTO DE FORCASUPERVISIONADA AUMENTA A CARGA TOTAL LEVANTADA E AS RESPOSTAS SUBJETIVAS EM SUJEITOS TREINADOS.
31:31-44.
2020-01-01
-
SIGNIFICADOS DO ÁLCOOL E OUTRAS DROGAS E DAS PRÁTICAS CORPORAIS EM DEPENDENTES DE SUBSTÂNCIAS PSICOATIVAS.
31:1-11.
2020-01-01
-
SPORT AND SOCIAL MEDIA: ANALYSIS OF THE BRAZILIAN GYMNASTICS CONFEDERATION?S INSTAGRAM.
32:1-11.
2020-01-01
-
Sessão de treinamento de forca supervisionada aumenta a carga total levantada e as respostas subjetivas em sujeitos treinados.
31:1-7.
2020-01-01
-
Sports involvement of girls and boys in basketball.
31:1-12.
2020-01-01
-
TACTICAL AND TECHNICAL PERFORMANCE ANALYSIS OF THE MALE 65 KG CATEGORY AT THE BRAZILIAN SHOTOKAN KARATE CHAMPIONSHIP.
31:1-7.
2020-01-01
-
TEACHING SELF-EFFICACY AND FACTORS ASSOCIATED WITH THE TEACHING PRACTICE OF PHYSICAL EDUCATION FACULTY.
31:1-12.
2020-01-01
-
TGFU E COORDENAÇÃO MOTORA: OS EFEITOS DE UM PROGRAMA DE ENSINO NO DESEMPENHO TÁTICO-TÉCNICO NO HANDEBOL.
31:1-12.
2020-01-01
-
Teaching strategies in physical education: a confrontation between directive and indirective styles in volleyball learning.
31:1-11.
2020-01-01
-
The influence of Service Quality on Satisfaction and Behavioral Intentions of football spectators: a study in Pernambuco football.
32:1-12.
2020-01-01
-
The influence of sleep deprivation on athletes? performance: a systematic review.
1:1-9.
2020-01-01
-
The institutional origin of an international coalition in favor of the right to sport.
31:1-14.
2020-01-01
-
The role of resilience on motivation among Brazilian athletics and swimming parathletes..
1:1-10.
2020-01-01
-
The socio-political scene and Henry?s crisis influence on the curricula of physical education undergraduate courses in Brazil.
31:1-13.
2020-01-01
-
Validação da Escala de Situações de Aprendizagem para Treinadores Esportivos ? ESATE: processo de elaboração e evidências de validade..
31:3165.
2020-01-01
-
WHAT ARE LIFE SKILLS AND HOW TO INTEGRATE THEM WITHIN SPORTS IN BRAZIL TO PROMOTE POSITIVE YOUTH DEVELOPMENT?.
31:e3150.
2020-01-01
tem uma área de assunto
publisher
-
Universidade Estadual de Maringa
is open access
-
True
invalid format
is in DOAJ
-
True
invalid format
Metrics
2 year mean citedness
H index
i10 index
Identidade
ISSN-L
openalex identifier
-
https://openalex.org/S4210198785
International Standard Serial Number (ISSN)