Publicações no BrCris
 

Fernanda Chocron Miranda

PhD in Communication and Social Sciences via the joint PhD process between the Federal University of Rio Grande do Sul (UFRGS) and the Katholieke Universiteit Leuven (KU Leuven), from Belgium. Professor at the Centre of Innovation and Applied Technologies for Teaching and Outreach (NITAE²), tenured professor and current coordinator of the Graduate Program in Creativity and Innovation in Higher Education Methodologies (PPGCIMES) at the Federal University of Pará (UFPA). Held doctoral internship at Meaningful Interactions Lab (Mintlab) of the Faculty of Social Sciences at KU Leuven, through the General Program for International Cooperation (PGCI) at Capes (2016-2018). Master in Communication Sciences from the Graduate Program in Communication, Culture and Amazon (PPGCOM) and graduated in Social Communication - Journalism from the Faculty of Communication at UFPA. Research interests include: Teaching and Learning; Active methodologies; Distance education; Digital Information and Communication Technologies; Multimedia; Media consumption; Science communication; Qualitative research.
Professora do Núcleo de Inovação e Tecnologias Aplicadas a Ensino e Extensão (NITAE²) da Universidade Federal do Pará (UFPA). Docente permanente e atual coordenadora do Programa de Pós-Graduação Criatividade e Inovação em Metodologias de Ensino Superior (PPGCIMES) da UFPA. Doutora em Comunicação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) e em Ciências Sociais pela Katholieke Universiteit Leuven (KU Leuven, Bélgica). É mestre em Ciências da Comunicação pelo Programa de Pós-Graduação Comunicação, Cultura e Amazônia (PPGCOM) e graduada em Comunicação Social - Jornalismo pela Faculdade de Comunicação (FACOM), ambos da UFPA. Os interesses de pesquisa incluem: Ensino-aprendizagem; Educação a distância; TDICs; Competência digital e Alfabetização midiática; Jogos sérios; Consumo midiático; Divulgação Científica; Pesquisa qualitativa.
  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •