Octavio Mattasoglio Neto
Bacharelado em Física pelo Instituto de Física da Universidade de São Paulo (1982), Licenciado em Física pela Universidade de São Paulo (1983), Mestrado em Física (Modalidade Ensino de Física) pela Universidade de São Paulo (1989) e doutorado em Educação pela Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo (1998). Professor Titular em Tempo Integral do Centro Universitário do Instituto Mauá de Tecnologia - CEUN-IMT, Professor Doutor do CUFSA e Parecerista da área de Física do Conselho Estatudal de Educação do Estado de São Paulo, CEE-SP. Editor do International Journal on Active Learning. Membro da diretoria da Associação Brasileira de Educação em Engenharia - ABENGE (2017, 2022). Membro do Comitê Científico do Consórcio STHEM Brasil. Experiência na área de Educação, com ênfase em Ensino-Aprendizagem, atuando principalmente nos seguintes temas: ensino de física; ensino de engenharia; ensino de ciências; epistemologia da ciência, pbl - Project e problem based learning, e Formação de Professores.
Bachelor's Degree in Physics from the Institute of Physics of the University of São Paulo (1982), Degree in Physics from the University of São Paulo (1983), Master's Degree in Physics (Physics Teaching) from the University of São Paulo (1989) and PhD from Faculty of Education of the University of São Paulo (1998). Full-time Professor at the Centro Universitário do Instituto Mauá de Tecnologia - CEUN-IMT, Doctor Professor at CUFSA and Referee in the Physics area of the State Council of Education of the State of São Paulo, CEE-SP. Editor of the International Journal on Active Learning. Member of the board of the Brazilian Association of Engineering Education - ABENGE (2017, 2022). Member of the Scientific Committee of the STHEM Brasil Consortium. Experience in Education, with emphasis on Teaching-Learning, working mainly on the following topics: physics teaching; engineering education; science teaching; epistemology of science, pbl - Project and problem based learning, and Teacher Training.
Áreas De Investigação
- Afiliação
- Publicações
- Ensino
- Identidade
- Ver todos