Publicações no BrCris
 

Lincoln Tavares Silva

Graduated Bachelor and Degree in Geography from the Federal University of Rio de Janeiro (1990/1992). Acted as a teacher in the municipal and state public networks of RJ. He holds a Master of Education from the Catholic University of Petrópolis (2003) and a Doctor of Education from the University of São Paulo (2012). Specialized in State Territorial Policies in Rio de Janeiro (UERJ). He is currently Associate Professor at the State University of Rio de Janeiro. Has experience in Education, acting on the following subjects: education and meaning production, geography teaching, teacher training, geography and environmental education, school management and administration, school-community relationship and distance education. By election, he was director of the Center for Education and Humanities of UERJ (2000-2003), of the Institute of Application of UERJ CAp-UERJ (2004/2008 and 2012/2015). He was a member of the University Superior Councils. It also integrated committees that discussed public funding and service provision at the University, the adoption of affirmative policies, university reform, and the elaboration of the career plan of technical and administrative staff and teachers. It continues to work with Basic Education and initial and continuing teacher training. He was also a member of the Rio de Janeiro State Board of Education. Por eleição, voltou a dirigir de 2016 a 2019, o Centro de Educação e Humanidades (CEH). Integrates the faculty of the CAp-UERJ Post-Graduate Program in Basic Education (Professional Master - Evaluation 4 CAPES), in the Research Line of Memories and Social Representations in School Environments and Communities of the Dialogue Training Research Group : narratives of teachers, curricula and cultures.Since January 2020, he is Dean of Graduation at UERJ.
Possui Graduação Bacharelado e Licenciatura em Geografia pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1990/1992). Atuou como docente nas redes públicas Municipal e Estadual do RJ. É Mestre em Educação pela Universidade Católica de Petrópolis (2003) e Doutor em Educação pela Universidade de São Paulo (2012). Especializou-se em Políticas Territoriais do Estado no Rio de Janeiro (UERJ). Atualmente, é Professor Associado da Universidade do Estado do Rio de Janeiro. Tem experiência na área de Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: educação e produção de sentidos, ensino da geografia, formação de professores, geografia e educação ambiental, gestão e administração escolar, relação escola-comunidade e educação a distância. Por eleição, foi diretor da Centro de Educação e Humanidades da UERJ (2000-2003), do Instituto de Aplicação da UERJ CAp-UERJ (2004/2008 e 2012/2015). Foi membro dos Conselhos Superiores da Universidade. Igualmente, integrou comissões que discutiram o financiamento público e a prestação de serviços na Universidade, a adoção de políticas afirmativas, a reforma universitária e a elaboração do plano de carreiras dos servidores técnico-administrativos e dos docentes. Continua atuando junto à Educação Básica e às formações docentes inicial e continuada. Também foi membro do Conselho Estadual de Educação do Rio de Janeiro. Por eleição, voltou a dirigir de 2016 a 2019, o Centro de Educação e Humanidades (CEH). Integra o corpo docente do Programa de Pós-Graduação de Ensino em Educação Básica do CAp-UERJ (Mestrado profissional - Avaliação 4 CAPES), na Linha de Pesquisa de Memórias e Representações Sociais em Ambientes e Comunidades Escolares do Grupo de Pesquisa em Formação em Diálogo: narrativas de professoras, currículos e culturas. Desde janeiro de 2020 é Pró-reitor de Graduação da UERJ.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •