He is an associate professor in the Department of Administration at the University of Brasília and in the Postgraduate Programme in Management at UnB (PPGA / UnB). He has a research productivity scholarship from CNPq and he is the director of Communication and Publications at ANPAD (2021-2023). He completed his doctorate in Behavioral Sciences at the University of Brasília and holds a postdoctoral degree in Behavioral Economics applied to Marketing by Cardiff Business School (UK). He served as editor-in-chief at the Journal of Accounting, Management and Governance, he was the head of the Postgraduate Programme in Management at UnB, former coordinator of the Strategy, Marketing and Innovation research line in this program and he was a committee member of the Postgraduate Programmes in Administration, Accounting and Tourism in Capes, Qualis Periódico and Qualis Livro from Capes. He is the leader of the Experimenta Research Center- research on strategy and marketing performance and he is a researcher for the following research groups: ADMKT, HR&M, and GRAMMA. He completed 8 doctoral supervisions, 15 academic master's supervisions and a postdoctoral supervision. He works in the business field, with an emphasis on marketing. Topics of interest: behavioral economics applied to marketing and its business consequences; econometric and experimental modeling in marketing; dynamic effects of marketing on corporate financial performance; influence of marketing activities on purchases and brand choice; branding & brand equity.
É professor Associado no Departamento de Administração da Universidade de Brasília e do Programa de Pós-Graduação em Administração da UnB (PPGA/UnB). Ele é bolsista de produtividade em pesquisa pelo CNPq (PQ-1D) e diretor de Comunicação e de Publicações da ANPAD 2021-2023. Ele concluiu seu doutorado em Ciências do Comportamento pela Universidade de Brasília e pós doutorado em Economia Comportamental aplicada ao Marketing pela Cardiff Business School (UK). Atuou como o editor-chefe da Revista Contabilidade, Gestão e Governança, foi coordenador do Programa de Pós-Graduação em Administração da UnB, ex coordenador da linha de pesquisa Estratégia, Marketing e Inovação neste programa e foi membro de comitê de avaliação de Programas de Pós-Graduação em Administração, Contabilidade e Turismo, Qualis Periódico e Qualis Livro da Capes. Ele é líder do Núcleo de Pesquisa Experimenta - pesquisa em desempenho de estratégia e marketing e pesquisador dos seguintes grupos de pesquisa: ADMKT, HR&M e GRAMMA. Concluiu 8 orientações de doutorado e 15 de mestrado acadêmico e 1 pós doutorado. Atua na área de Administração, com ênfase em marketing. Temas de interesse: economia comportamental aplicada ao marketing e suas consequências empresariais; modelagem econométrica e experimental em marketing; dinâmica dos efeitos do marketing no desempenho financeiro empresarial; influência das atividades de marketing na compra e escolha de marcas; gestão de marcas e brand equity (valor de marca).