Alex Sandrelanio dos Santos Pereira
Graduated in Law from the Federal University of Bahia (UFBA), Degree in History from the State University of Rio Grande do Norte (UERN), Specialist in Neuropsychology (FACINTER), Specialist in Educational Law (DOM ALBERTO), Specialist in Teacher Training Letras-Libras (UNEB) and Master's Degree in Social and Community Education from Centro Universitário Salesiano São Paulo (UNISAL/SP). He is currently a professor - History (SMED) - Municipal Secretary of Education of Salvador - BA, working with the deaf community. He was a collaborator-professor and advisor for final-course assignments (E-Learning Pedagogy and Postgraduate Studies in Libras) at UNIVASF; And he was a researcher at the Centro Universitário Salesiano São Paulo. He currently coordinates the Sounds in Silence Study and Research Group - GEPSS/AESOS. Has experience in the field of Education, with an emphasis on BILINGUAL EDUCATION for the deaf person, working mainly on the following topics: diversity, education of the deaf person; educational inclusion; formal/informal education, Decolonial Education; bilingual schools and classes, inclusive education, deaf culture, Libras and socio-educational movements of the Brazilian deaf person. He was a reviewer at academic events (UCSAL and UNIVASF) and an ad hoc reviewer for the Brazilian journal of education policy and administration (rbpae) and for Revista Círculo - journal for students of the Law course of the Federal University of Uberlândia. He taught the subject "Historical Fundamentals of Education" 2020.2 at the Faculty of Higher Education of Pernambuco - FAESPE.
O doutorando em Letras pela Universidade do Estado da Bahia - UNEB (na área de Crítica Cultural - POSCRÍTICA/UNEB) realizou (e realiza) sua trajetória acadêmica no campo da Educação, onde fez a Licenciatura Plena em História pela Universidade Estadual do Rio grande do Norte - UERN; Bacharelado em Direito pela Universidade Federal da Bahia - UFBA (Advogado).; Graduando em licenciatura em Letras-Libras pelo Centro Universitário Leonardo da Vinci - UNIASSELVI. Especializou-se em Letras-Libras pela Universidade do Estado da Bahia - UNEB; em Neuropsicologia e em Direito Educacional. Mestre em Educação, na linha de Educação Sociocomunitária, pelo Centro Universitário Salesiano de São Paulo - UNISAL/SP. Atualmente é professor - História (SMED) - Secretaria Municipal de Educação de Salvador - BA, atuando junto à comunidade surda. Foi professor-colaborador e orientador de trabalhos do final de cursos (Pedagogia EAD e Pós Graduação em Libras) da UNIVASF; E foi pesquisador do Centro Universitário Salesiano São Paulo. Atualmente coordena o Grupo de Estudos e Pesquisas Sons no Silêncio - GEPSS/AESOS. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em EDUCAÇÃO BILÍNGUE para a pessoa surda, atuando principalmente nos seguintes temas: diversidade, educação da pessoa surda; inclusão educacional; educação formal/informal, Educação Decolonial; escolas e classes bilíngues, educação inclusiva, cultura surda, Libras e movimentos socioeducacionais da pessoa surda brasileira e Educação Quilombola. Foi parecerista em eventos acadêmicos (UCSAL e UNIVASF) e parecerista ad hoc da revista brasileira de política e administração da educação (rbpae) e da Revista Círculo - revista de discentes do curso de Direito da Universidade Federal de Uberlândia. Lecionou a disciplina "Fundamentos Históricos da Educação" 2020.2 na Faculdade de Ensino Superior de Pernambuco - FAESPE. Atuou como Tutor à Distância de História - UNEAD/UNEB. Parecerista ad hoc da revista a SCIAS - Direitos Humanos e Educação, da Universidade do Estado de Minas Gerais no ano de 2023.
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