Publicações no BrCris
 

Tatiana de Andrade Fulas

Tatiana de Andrade Fulas is a doctor in Education: History, Politics, Society from the Pontifical Catholic University of São Paulo, and a visiting scholar at the University of Birmingham (UK (2019-2020). Master of Education from the Postgraduate Program in Education: History, Politics, Society, Pontifical Catholic University of São Paulo, he holds a bachelor's degree in Business Administration from Centro Universitário das Faculdades Metropolitanas Unidas - FMU (1998) and a degree in Letters from Centro Universitário Sant'Anna (2003). Specializes in Literature from PUC-SP (2008) and Psychopedagogy from Universidade Presbiteriana Mackenzie (2013). Member of the Research Groups "Processes of schooling, social inequalities, and diversity" and "The education of the senses in the Brazilian contemporary school (19th-20th centuries): projects, practices, materialities". In the area of education, research has been carried out on the following topics: history of education, history of the book, special education, public educational policies, school inclusion, hearing impairment, visual impairment, accessible book, education of the senses. Editorial director of Panda Books, responsible for publishing teacher training books.
Tatiana de Andrade Fulas é doutora em Educação: História, Política, Sociedade pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, com estágio doutorado sanduíche na University of Birmingham (UK) (PDSE-Capes). Mestre em Educação pelo Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação: História, Política, Sociedade, da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, é bacharel em Administração pelo Centro Universitário das Faculdades Metropolitanas Unidas - FMU (1998) e licenciada em Letras pelo Centro Universitário Sant?Anna (2003). Possui especialização em Literatura pela PUC-SP (2008) e em Psicopedagogia pela Universidade Presbiteriana Mackenzie (2013). Membro dos Grupos de Pesquisa "Processos de escolarização, desigualdades sociais e diversidade" e "A educação dos sentidos na escola contemporânea brasileira (séculos XIX-XX): projetos, práticas, materialidades". Diretora editorial da Panda Books, é responsável pela edição de livros paradidáticos e de formação de professores. Na área da educação tem realizado pesquisas sobre os seguintes temas: história da educação, história do livro, educação especial, políticas públicas educacionais, inclusão escolar, deficiência auditiva, deficiência visual, livro acessível, educação dos sentidos.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •