Associate Professor II linked to the Postgraduate Program in Psychology at UFSC. Graduated in Psychology, Master in Social Psychology from PUC-SP and PhD in Psychology from UFSC. She did her postdoctoral studies in 2018 at the State University of New York/Stony Brook/NY/USA where she worked as a Visiting Scholar studying the contributions of Disability Studies to the work of psychologists in social policies. She was a researcher at MEC in the field of Violence Prevention at School (2013-2014), Counselor of the Ninth Plenary of the CRP-12, Coordinator of CREPOP - Reference Center for Psychology and Public Policies (Sep/2016 to Sep/2019), Sub-coordinator from the Graduate Program in Psychology at UFSC (Jun/2019-Jun/2021). She is the coordinator of the NED-Center for Disability Studies at UFSC- in which she carries out teaching, research and extension activities in the field of disability studies of a feminist matrix. She is also a member of the Laboratory of School and Educational Psychology at UFSC; from Margens (Center for Studies on Ways of Life, Family and Gender Relations); from the GT of ANPPEP Psychology, Politics and Sexualities and from the Institute for Gender Studies at UFSC. She serves as editor of the articles editorship of the Revista Estudos Feministas and associate editor of the Revista Psicologia Política. She is a Visiting Professor with Western University of Canada, where she works as a researcher in inter-institutional courses offered through a partnership between Western University and UFSC. It is also part of the UFSC PRINT-CAPES Internationalization Project entitled ?Cultural Practices, Education and Human Rights: violence, gender, diversities? in which, through this, it has been developing research in the field of Disability Studies in partnership with researchers from Western University, London, Canada. She studies the interface between Feminist Disability Studies with Psychology, Public Policy and Inclusive Education.
Professora Associada III vinculada ao Programa de Pós-Graduação em Psicologia da UFSC. Graduada em Psicologia, Mestre em Psicologia Social pela PUC-SP e Doutora em Psicologia pela UFSC. Realizou seu Pós-doutorado em 2018 na State University of New York/Stony Brook/NY/USA onde atuou como Visiting Scholar estudando as contribuições dos Estudos da Deficiência para a atuação de psicólogas/os nas políticas sociais. Foi pesquisadora do MEC no âmbito da Prevenção às Violências na Escola (2013-2014), Conselheira do Nono Plenário do CRP-12, Coordenadora do CREPOP - Centro de Referência em Psicologia e Políticas Públicas (set/2016 à set/2019), Subcoordenadora do Programa de Pós-Graduação em Psicologia da UFSC (jun/2019-jun/2021). É coordenadora do NED - Núcleo de Estudos da Deficiência da UFSC - no qual realiza atividades de ensino, pesquisa e extensão no campo dos estudos da deficiência de matriz feminista. Também é membra do Laboratório de Psicologia Escolar e Educacional da UFSC; do Margens (Núcleo de Estudos Modos de Vida, Família e Relações de Gênero); do GT da ANPPEP Psicologia, Política e Sexualidades e do Instituto Estudos de Gênero da UFSC. Atua como editora na editoria de artigos da Revista Estudos Feministas, editora associada da Revista Psicologia Política e Membra do Comitê Editorial da Revista Cuadernos Franco-Latinoamericana de Estudios de la Discapacidad. Tem vínculo de Professora Visitante com a Western University do Canadá, onde atua como pesquisadora e professora em disciplinas interinstitucionais oferecidas por meio de uma parceria entre a Western University e a UFSC. Também integra o Projeto de Internacionalização PRINT-CAPES da UFSC intitulado ?Práticas Culturais, Educação e Direitos Humanos: violências, gênero, diversidades? em que, por meio deste, vem desenvolvendo pesquisas no campo dos Estudos da Deficiência em parceria com pesquisadores da Western University, London, Canadá. Estuda a interface dos Estudos da Deficiência de matriz feminista com a Psicologia, as Políticas Públicas e a Educação Inclusiva, os direitos sexuais e reprodutivos de pessoas com deficiência, a interseção entre gênero, raça e deficiência e a teoria crip.
Orcid: https://orcid.org/0000-0002-4091-9754
ResearcherID: N-8593-2017
Scopus Author ID: 55597443100