José Paulo Gomes Brazão
José Paulo Gomes Brazão holds a PhD in Education - Pedagogical Innovation (2008) from the University of Madeira (UMa), Portugal. He is a teacher and researcher in the scientific field of Education: Pedagogical Innovation, and Sex and Gender Diversity; Post-doctorate (2022) from the Postgraduate Program in Education in the research line of Education Culture and Diversity, at the Federal University of Sergipe (UFS).; Post-doctoral student in Education (2023) at the Institute of Education of the University of Lisbon (Portugal); Master in Educational Psychology (2000), at the Institute of Psychological, Social and Life Sciences (ISPA); He holds the Advanced Post-University Specialization in Affirmative Psychosocial Intervention with LGBTQ+ People - advanced professional program, by the Portuguese Institute of Psychology, (INSPSIC), in (2023); He is an expert for Pedagogical Innovation in the team of the Erasmus K220-SCH L'ingénierie d'accompagnement comme levier d'innovation pédagogique Project, at the University of Lyon, 2023-2026. He is a Guest Professor at the Federal University of Sergipe (UFS - BR), since February 2022; Visiting Professor at the State University of Bahia (UNEB - BR), since February 2022; Associate Member of the Research Center in Education of the University of Madeira (CIE-UMa), FCT center- PEst-OE/CED/UI4083/2014 (PT); Associate Member in the CONQUEER Research Group - Queer Studies and Research Group and other Feminist epistemologies, from the Federal University of Sergipe (BR); Associate Member in the Research Group in Afro-Latin American Scientific and Technological Education - GP - ECITALA; Member of the Research Group in Visual Culture, Education and Languages- Cult-Vi of the Postgraduate Program in Education and Diversity, at (UNEB - BR); Member of the RIA NETWORK - International Network of Actions In Education; Maintains interest in research on cultural invariants; Studies on gender in school contexts; Ethnographic studies in education; Studies on the use of technology and Internet tools in learning contexts. He has guided master's dissertations and doctoral theses and has participated in master's and doctoral juries in Pedagogical Innovation. He was director of the master's course in Pre-School Education and Primary School Teaching, between 2010 and 2018. He was a teacher of Primary School (1985), specialized in Problems of Cognition (1990). He was a Special Education teacher between 1990 and 2000. He specialized in Art Therapy - musictherapy - René Descartes University - Paris V (1996). He developed sociodrama workshops. He was an amateur theater actor (in TEF), between (1984 - 2000).
José Paulo Gomes Brazão é Doutor em Educação - Inovação Pedagógica (2008), pela Universidade da Madeira (UMa), Portugal. É Docente e investigador na área científica de Educação: Inovação Pedagógica, e Diversidade sexo e género; Pós-doutor (2022) do Programa de pós-graduação em Educação na linha de pesquisa de Educação Cultura e Diversidade, na Universidade Federal de Sergipe (UFS).; Pós-doutorando em Educação (2023) na (UIDEF) do Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Portugal); Mestre em Psicologia da Educação (2000), no Instituto de Ciências Psicológicas, Sociais e da Vida (ISPA); Possui a Especialização Avançada Pós-universitária em Intervenção Psicossocial Afirmativa com Pessoas LGBTQ+ - advanced professional program, pelo Instituto Português de Psicologia, (INSPSIC), em (2023); É perito para a Inovação Pedagógica na equipa do Projeto Erasmus K220-SCH L'ingénierie d'accompagnement comme levier d'innovation pédagogique, na Université de Lyon, 2023-2026. É Professor Convidado na Universidade Federal de Sergipe (UFS - BR), desde fevereiro de 2022; Professor Visitante na Universidade do Estado da Bahia (UNEB - BR), desde fevereiro de 2022; Membro Associado do Centro de Investigação em Educação da Universidade da Madeira (CIE-UMa), centro FCT- PEst-OE/CED/UI4083/2014 (PT); Membro Associado no Grupo de Pesquisa CONQUEER - Grupo de Estudos e Pesquisas Queer e outras epistemologias Feministas, da Universidade Federal de Sergipe (BR); Membro Associado no Grupo de Pesquisa em Educação Científica e Tecnológica Afro-Latino-Americana - GP - ECITALA; Membro do Grupo de Pesquisa em Cultura Visual, Educação e Linguagens- Cult-Vi do Programa de Pós-Graduação em Educação e Diversidade, na (UNEB - BR); Membro da REDE RIA - Rede Internacional de Ações Em Educação; Mantém interesse em pesquisas sobre invariantes culturais; Estudos sobre género nos contextos escolares; Estudos etnográficos em educação; Estudos sobre o uso da tecnologia e das ferramentas da Internet em contextos de aprendizagem. Tem orientado dissertações de mestrado e teses de doutoramento e tem participado em júris de mestrado e doutoramento em Inovação Pedagógica. Foi diretor do curso de mestrado em Educação Pré-Escolar e Ensino do 1 Ciclo do EB, entre 2010 e 2018. Foi professor do 1 Ciclo do Ensino Básico (1985), especialização em Problemas Graves de Cognição (1990). Foi professor de Educação Especial entre 1990 e 2000. Especializou-se em Arteterapia - musicoterapia - Universidade René Descartes - Paris V (1996). Desenvolveu workshops de sociodrama. Foi ator de teatro amador (no TEF), entre (1984 - 2000).
Áreas De Investigação
- Afiliação
- Publicações
- Ensino
- Serviço
- Identidade
- Ver todos