Sonia Rodrigues Pereira Gomes
Graduated in Library Science at the Federal University of Minas Gerais (1978), Graduated in Letters - Portuguese and English at the Pontifical Catholic University of Minas Gerais (2012). Master's Degree in Language Studies from the Postgraduate Program in Language Studies (POSLING) linked to the large area of Letters, Linguistics and Arts of the Federal Center for Tecnológica Education of Minas Gerais (2014). Doctorate at CEFET-MG - POSLING (2016-2021). Thesis entitled "Needs of the English teacher and the promotion of critical literacy: a strategic perspective of approach via genres". Master's and doctoral degrees based on theories of discursive genres, multiliteracies and critical literacy, as well as subsidized by the theories of discursive genres by M. Bakhtin and Genre Knowledge Pedagogy of the Sydney School (Genre Knowledge Pedagogy) by authors David Rose and Jim Martin, worked in a working group of the National Textbook Program of the MEC in the evaluation process of collections of English language textbooks ? PNLD ( 2019. English teacher with a public examination for the State Department of Education of Minas Gerais (2014) acting as designated in Basic Education.
Possui graduação em Biblioteconomia pela Universidade Federal de Minas Gerais (1978), Graduação em Letras - Português e Inglês pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (2012). Mestrado em Estudos de Linguagens pelo Programa de Pós-Graduação em Estudos de Linguagens (POSLING) vinculado à grande área de Letras, Linguística e Artes do Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais (2014). Doutorado no CEFET-MG - POSLING (2016-2021). Tese intitulada ?Necessidades do professor de inglês e a promoção do letramento crítico: uma perspectiva estratégica de abordagem via gêneros". Mestrado e doutorado embasados em teorias de gêneros discursivos, multiletramentos e letramento crítico, bem como subsidiados pelas teorias de gêneros discursivos de M. Bakhtin e Pedagogia de gêneros da Escola de Sidney (Genre Knowledge Pedagogy) dos autores David Rose e Jim Martin. Atuou em grupo de trabalho do Programa Nacional do Livro Didático do MEC no processo de avaliação de coleções de livros didáticos de Língua Inglesa? PNLD (2019). Professora de Inglês concursada para a Secretaria de Estado de Educação de Minas Gerais (2014) atuando como designada no Ensino básico.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Afiliação
- Publicações
- Identidade
- Ver todos