Leonardo Pinheiro Mozdzenski
Leo Mozdzenski holds a doctorate in Communication from the Federal University of Pernambuco (PPGCOM/UFPE) and a doctorate in Languages/Linguistics from the same institution (PPGL/UFPE). He is currently a postdoctoral fellow at the Graduate Program in Human Rights at UFPE (PPGDH / UFPE). He holds a bachelor's degree in Economics, a degree in Languages (Portuguese / English), a Master's in Languages / Linguistics and a specialization in Reading, Comprehension & Text Production, all studied at UFPE. He is the author of the works Outvertising: A publicidade fora do armário (Ed. Appris, 2020) and Multimodalidade e gênero textual (Ed. UFPE, 2008), and organizer of the collection Direitos humanos, políticas públicas e mudança social: diálogos e tensionamentos (Ed. Pimenta Cultural, 2020). As a university professor, he works on the master's degree in Human Rights at UFPE, on the EAD Languages course at Grupo Ser Educacional and on the specialization in Communication, Diversity and Inclusion at PUC-Minas Virtual. He is a researcher member of the following CNPq research groups: PHiNC - Hybrid Advertising and Consumption Narratives (PPGCOM / UFPE) and NUCEPI - Nucleus of Studies in (Inter) Linguistics (PPGL-PPGDH / UFPE). He develops work in the following areas: Critical Discourse Studies in the fields of advertising and consumption, media, politics, digital space and legal and business languages; Human rights, citizenship, gender and sexuality; Diversity and inclusion in corporations; LGBTQIAP+ Studies; Social Semiotics and Discursive Multimodality; Linguistics; Rhetoric (ethos, pathos and logos); Pop culture; Contemporary masculinities; Inclusive language (non-sexist) and neutral language (non-binary); among other areas of interest.
Leo Mozdzenski possui doutorado em Comunicação pela Universidade Federal de Pernambuco (PPGCOM/UFPE) e doutorado em Letras/Linguística pela mesma instituição (PPGL/UFPE). Atualmente, é pós-doutorando no Programa de Pós-Graduação em Direitos Humanos da UFPE (PPGDH/UFPE). Possui bacharelado em Economia, licenciatura em Letras (Português/Inglês), mestrado em Letras/Linguística e especialização em Leitura, Compreensão & Produção Textual, todos cursados na UFPE. É autor das obras Outvertising: A publicidade fora do armário (Ed. Appris, 2020) e Multimodalidade e gênero textual (Ed. UFPE, 2008), e organizador da coletânea Direitos humanos, políticas públicas e mudança social: diálogos e tensionamentos (Ed. Pimenta Cultural, 2020). Como professor universitário, atua no mestrado em Direitos Humanos da UFPE, no curso de Letras EAD do Grupo Ser Educacional e na especialização em Comunicação, Diversidade e Inclusão da PUC-Minas Virtual. É pesquisador integrante dos seguintes grupos de pesquisa do CNPq: PHiNC - Publicidade Híbrida e Narrativas de Consumo (PPGCOM/UFPE) e NUCEPI - Núcleo de Estudos em Compreensão e Produção (Inter) Linguísticas (PPGL-PPGDH/UFPE). Desenvolve trabalhos nas seguintes áreas: Estudos Críticos do Discurso nos campos da publicidade e do consumo, da mídia, da política, do espaço digital e das linguagens jurídica e empresarial; Direitos humanos, cidadania, gênero e sexualidade; Diversidade e inclusão nas corporações; Estudos LGBTQIAP+; Linguística; Semiótica Social e Multimodalidade discursiva; Retórica (ethos, pathos e logos); Cultura pop; Masculinidades contemporâneas; Linguagem inclusiva (não sexista) e linguagem neutra (não binária); entre outros domínios de interesse.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Afiliação
- Publicações
- Identidade
- Ver todos