Andréia Schmidt
Andréia is psychologist, graduated from the Federal University of Paraná (1993), with a Master's Degree in Special Education from the Federal University of São Carlos (1999) and a Ph.D. in Psychology (Experimental Psychology) from the University of São Paulo (2004). She is currently an associate professor of Psychology at the University of São Paulo, Ribeirão Preto, and a master's and doctoral advisor at the Postgraduate Program in Psychobiology at the University of São Paulo. Researcher at the National Institute of Science and Technology on Behavior, Cognition, and Teaching. She is president of the Brazilian Society of Psychology (2022-2023). Currently, she is the vice-coordinator of the Postgraduate Program in Psychobiology. She has experience as a researcher in the following subjects: instructional control, relational learning, symbolic behavior, verbal behavior, and behavior analysis. She has developed studies with preschool children and the elderly, healthy and with neurocognitive disorders.
Psicóloga graduada pela Universidade Federal do Paraná (1993), com Mestrado em Educação Especial (Educação do Indivíduo Especial) pela Universidade Federal de São Carlos (1999) e Doutorado em Psicologia (Psicologia Experimental) pela Universidade de São Paulo (2004). Atualmente é professora associada do Departamento de Psicologia da Universidade de São Paulo, campus Ribeirão Preto, e orientadora de mestrado e doutorado no Programa de Pós-Graduação em Psicobiologia na Universidade de São Paulo. Pesquisadora do Instituto Nacional de Ciência e Tecnologia sobre Comportamento, Cognição e Ensino. É presidente da Sociedade Brasileira de Psicologia (gestão 2022-2023), da qual já fez parte como membro da diretoria em gestões anteriores (tesoureira e secretária geral). Atualmente é vice-coordenadora do Programa de Pós-Graduação em Psicobiologia. Tem experiência como pesquisadora nos seguintes temas: controle instrucional, aprendizagem relacional, comportamento simbólico, comportamento verbal e análise do comportamento. Tem desenvolvido estudos com crianças pré-escolares e idosos saudáveis e com transtornos neurocognitivos.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Afiliação
- Publicações
- Ensino
- Identidade
- Ver todos