PhD in Education. Associate Professor in Theory and Fundamentals of Education Department at UFPR and permanent professor in the Education Doctoral and Master Program at UFPR. My research interests are: Bullying and Cyberbullying; School and Campus Climate (Institutional Ethical Climate); Moral education at school and university; and Anti-bullying programs and policies. Member of: Psychology of Morality Group of the National Association for Research and Graduate Studies in Psychology (ANPEPP); National Association of Graduate Studies and Research in Education (ANPED); International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD); and International Observatory of School Climate and Violence Prevention (IOSCVP). Coordinator of Observatory of Institucional Climate and Violence Prevention in Educational Contexts at Universidade Federal do Paraná.
É professora da Universidade Federal do Paraná, com Mestrado e Doutorado em Educação pela Faculdade de Ciências e Tecnologia/UNESP (2016). Atua na área de Psicologia da Educação, desenvolvendo estudos sobre bullying e cyberbullying no ensino médio e superior, políticas e práticas anti-bullying, convivência ética na escola e universidade e clima ético institucional (clima escolar e universitário). É professora permanente no Programa de Pós-Graduação em Educação da UFPR. Formada em Pedagogia pela Universidade Federal de Santa Maria (2008). É membra dos seguintes grupos: GT - Psicologia e Moralidade, da Associação Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Psicologia (ANPEPP); Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Educação; International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD); International Observatory of School Climate and Violence Prevention (IOSCVP); e da Rede Nacional de Pesquisa sobre Militarização da Educação. Coordenadora do Observatório do Clima Institucional e Prevenção da Violência em Contextos Educacionais - Xará, da UFPR.É vice-coordenadora do Comitê de Ética Pesquisa em Ciências Humanas e Sociais da UFPR, membra da Comissão de Ações Afirmativas do PPGE-UFPR, da Comissão de Trabalho de para seleção de Pós-Doutorandos e da Comissão de Trabalhos de Conclusão de Curso de Pedagogia. da UFPR.