Master in Communication and Audiovisual Aesthetics from the University of São Paulo (2003). Bachelor in Social Communication, Emphasis in Advertising and Propaganda, by Anhembi Morumbi University (1998) and Specialist in Cultural Projects by FGV-RIO. Since 2011, she has been performing academic and administrative activities as a Full-Time Teacher for the Advertising and Propaganda Courses.
She teaches the discipline of Cultural Projects Management and Incentive Laws in undergraduate and postgraduate courses, enabling the students to elaborate and format projects in the artistic and cultural areas. He has been teaching since 2002 in the following courses: Cinema, Dance, Animation Design, Graphic Design, Photography, Electronic Music, Editorial Production, Music Production, Advertising and Radio, Radio Television and Theater.
Since 2006, she has been a consultant and cultural producer, developing strategic planning, managing artistic, cultural and social projects, prospecting, capturing and negotiating with sponsors and supporters, organizing and producing events in general. Minister courses offered by Cultural Confectionery for all interested in this area of activity. His research involves the following themes: literature and comics, cultural production, cultural marketing, strategic planning, cultural management, cultural politics, creative economy, culture incentive laws, fundraising and cultural and sports projects.
Since 2010, he has been a technical expert in the analysis and issuing of opinions with competences for conducting cultural management procedures, in the framework of projects under the Culture Incentive Law - Rouanet, for Bound Entities - FUNARTE RIO and FUNDAÇÃO BIBLIOTECA NACIONAL.
Mestre em Comunicação e Estética Audiovisual pela Universidade de São Paulo (2003), Bacharel em Comunicação Social, ênfase em Publicidade e Propaganda, pela Universidade Anhembi Morumbi (1998) e Especialista em Projetos Culturais pela FGVRIO (2011).
Professora na Universidade Anhembi Morumbi (2002/2018), nos cursos de graduação: Artes, Cinema, Dança, Design de Animação, Design Gráfico, Design de Moda, Fotografia, Marketing, Naturologia, Negócios da Moda, Produção Cultural, Produção Editorial, Produção Musical, Produção de Música Eletrônica, Produção Publicitária, Rádio e Televisão, Teatro. Orientadora de Monografias nos cursos de Mídias Sociais, Produção Publicitária e Publicidade e Propaganda.
Professora nos cursos da Pós-Graduação: Estratégias e Legislação na Programação de TV, Mídias e Redes Sociais, Legislação em Projetos Culturais, Projetos Culturais em Audiovisual e Fotografia.
Consultora e Produtora Cultural, desde 2008 realizando planejamento estratégico e mercadológico, gerenciamento em projetos artísticos, culturais e sociais. Ministra cursos, palestras e seminários para diversas áreas: audiovisual, literatura, música, cinema, dança, teatro, artes plásticas, fotografia, artes visuais e gráfica. As palestras e cursos abordam gestão administrativa, plano de negócios, leis de incentivo à cultura, captação de recursos e elaboração de projetos.
Parecerista técnica para o Ministério da Cultura/Brasil 2010/2017), realizando análise e emissão de pareceres, com competências para condução dos procedimentos de gestão cultural, no âmbito de projetos pela Lei de Incentivo à Cultura ? Rouanet, para as Entidades Vinculadas ? FUNARTE RIO e FUNDAÇÃO BIBLIOTECA NACIONAL.