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Kleber Galvão de Siqueira Junior

He holds a bachelor's degree and a degree in History from the University of São Paulo, with experiences in several areas, acquired in research and extension projects throughout his training, such as: Oral history and memory preservation, museology and metadata analysis, document digitization old and rare for preservation and also in research in the area of ​​history and ethnic-racial education. He participated as a researcher in the Public Policy Projects: "The rappers - the new urban messengers in the outskirts of São Paulo: the musical aesthetic contestation that emancipates and educates" (Fapesp, 2011/2014) and "The ancestral and the contemporary in schools: recognition and affirmation of Afro-Brazilian histories and cultures" (2015 -2017), carrying out Scientific Initiation research, entitled "Hip-hop, Funk, identity and territory: perspectives for new elaborations of belonging and recognition of denied urban cultures" (2014 - 2015) and "Rap as a didactic strategy in public schools in São Paulo" (2015 - 2016), in addition to carrying out the Master's research entitled "Hip hop pedagogy and culturally relevant teaching in history: new didactic strategies for the elementary education in public schools in São Paulo" (2016-2018), coordinated by Prof. Dr. Mônica Guimarães Teixeira do Amaral at the Faculty of Education at USP (FEUSP). He is currently a doctoral student in the Postgraduate Program in Education at FEUSP, in the area of ​​Psychology and Education, with an emphasis on teaching history and ethnic-racial education in public schools in São Paulo, under the guidance of Prof. Drª.Mônica do Amaral (FEUSP) and member of the Studies and Afroperspectives Group (https://afroperspectivas.com.br/).
Possui bacharelado e Licenciatura em História pela Universidade de São Paulo, com experiências em diversas áreas, adquiridas em projetos de pesquisa e extensão ao longo de sua formação, como em: História oral e preservação da memória, museologia e análise de metadados, digitalização de documentos antigos e raros para preservação e também em pesquisas na área de história e educação étnico-racial. Participou como pesquisador dos Projetos de Políticas Públicas: "Os rappers - os novos mensageiros urbanos na periferia de São Paulo: a contestação estético musical que emancipa e educa" (Fapesp, 2011/2014) e "O ancestral e o contemporâneo nas escolas: reconhecimento e afirmação de histórias e culturas afro-brasileiras" (2015 -2017), realizando as pesquisas de Iniciação Científica, intituladas ?Hip-hop, Funk, identidade e território: perspectivas para novas elaborações de pertencimento e reconhecimento de culturas urbanas negadas? (2014 - 2015) e "O Rap como estratégia didática em escolas públicas de São Paulo" (2015 - 2016), além de realizar a pesquisa do Mestrado, intitulada "A Pedagogia hip hop e o ensino culturalmente relevante em história: novas estratégias didáticas para o ensino fundamental em escolas públicas de São Paulo" (2016-2018), coordenadas pela Profª. Drª.Mônica Guimarães Teixeira do Amaral na Faculdade de Educação da USP (FEUSP). Atualmente é doutorando no Programa de Pós-graduação em Educação da FEUSP, na área de Psicologia e Educação, com ênfase no ensino de história e educação étnico-racial em escolas públicas de São Paulo, sob orientação da Profª. Drª.Mônica do Amaral (FEUSP) e membro do Grupo de Estudos e Afroperspectivas (https://afroperspectivas.com.br/).

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