Publicações no BrCris
 

Glaucia Ribeiro Felipe Cabral

I am a theater researcher for 14 years and have a Master's degree defended on 06/15/2010 at the University of São Paulo in the area of Theater-Education, whose dissertation topic is: "In the dwelling of diversity: The theatrical weaving as a democratic instrument", under the guidance of Prof. Dr. Maria Lúcia Pupo. Completed the undergraduate (RES 2) in Arts by UNAR (University of Araras) in the month of March 2010, in São Paulo. Has a degree in Performing Arts from the University of São Paulo (1996-2002) in Theater Direction and Specialization from UFMT (Federal University of Mato Grosso) in the area of Educational Psychology in 2004, where I was Theater Coordinator at SESC ARSENAL, MT in the same year. Was Cultural Action Coordinator for two years and eight months at CEU (Unified Education Center) in Jardim Paulistano, São Paulo (From 2008 to 2011). In 1997, I was a Scientific Initiation scholarship holder by FAPESP (São Paulo State Research Support Foundation). Topic: "Performing Clarice Lispector." Orientation: Eudynir Fraga (USP); I have been studying and doing theater for 33 years, starting in 1990 at the Emílio Fontana Dramatic Art Conservatory. Basic Free Course of Interpretation. In 2009 - Replacement of two classes of Prof. Dr. Maria Lúcia de Sousa Barros Pupo at USP, São Paulo - Department of Performing Arts - Discipline: Theater and Education. In 2013, I was a field researcher for FUNDUNESP responsible for 11 schools of the NORTH 1/ São Paulo Director, collecting information about the implementation of the Better Management, Better Education program in the state of São Paulo. I was a Theater and Body teacher at the Macunaíma Theater School in 2016. I have been teaching Arts in the São Paulo State Education Network since 2011 (1st semester) and as a permanent teacher since 2014. In the Municipal Network, since 2016 (hired) and as a permanent teacher since 2017 until now (PEB II - ARTS Competition of the City Hall of São Paulo published on June 25, 2016, in the Official Diary of the City of São Paulo, p. 127). I participated in a Colloquium, entitled III COLLOQUIUM DELEUZIAN VARIATIONS BODY BETWEEN PHILOSOPHY AND ART AND EDUCATION (publication in the Linha Mestra Magazine (ISSN: 1980-9026). I wrote an article in a collective, entitled: "WHAT ART MAKES YOU THINK: DELEUZIAN PROVOCATIONS TO STUDENTS OF THE MUNICIPAL NETWORK OF São PAULO IN THE MIDST OF THE CORONAVIRUS PANDEMIC AND WHAT THEY HAVE TO SAY ABOUT IT" (LINHA MESTRA, N.44, P.169-180, HTTPS://DOI.ORG/10.34112/1980-9026A2021N44P169-180, MAIO.AGO.2021). In 2012, I took the Waldorf Teacher Training Course at the Rudolf Steiner School (1st semester), São Paulo, Brazil. I have Intermediate English, in Brazil (1989 to 1993) and England (1994).
Sou pesquisadora de teatro há 14 anos e possuo Mestrado defendido em 15/06/2010 na Universidade de São Paulo na área de Teatro-Educação, cujo o tema da dissertação é: "Na morada da diversidade: A tessitura teatral como instrumento democrático", sob orientação da Profª Drª Maria Lúcia Pupo. Concluiu a licenciatura (RES 2) em Artes pela UNAR (Universidade de Araras) no mês de março de 2010, em São Paulo. Possui graduação em Artes Cênicas pela Universidade de São Paulo (1996 ? 2002) em Direção Teatral e Especialização pela UFMT (Universidade Federal do Mato Grosso) na área de Psicologia Educacional em 2004, onde fui Coordenadora de Teatro no SESC ARSENAL, MT no mesmo ano. Foi Coordenadora de Ação Cultural por dois anos e oito meses no CEU (Centro de Educação Unificado) no Jardim Paulistano, em São Paulo (De 2008 a 2011). Em 1997, fui bolsista de Iniciação Científica pela FAPESP (Fundação de Amparo a Pesquisa do Estado de São Paulo). Tema: ?Encenando Clarice Lispector?. Orientação: Eudynir Fraga (USP); Estudo e faço teatro há 33 anos, iniciando em 1990 no Conservatório de Arte Dramática Emílio Fontana. Curso Livre Básico de Interpretação. Em 2009 - Substituição de duas aulas da Profª Dra. Maria Lúcia de Sousa Barros Pupo na USP, São Paulo ? Departamento de Artes Cênicas ? Disciplina: Teatro e Educação. Em 2013, foi pesquisadora de campo da FUNDUNESP responsável por 11 escolas da Diretoria NORTE 1/ São Paulo, recolhendo informações a respeito da implementação do Programa Melhor Gestão, Melhor Educação do Estado de São Paulo. Fui professora de Teatro e Corpo na Escola de Teatro Macunaíma em 2016. Vêm ministrando aulas de Artes na Rede Estadual de Educação de São Paulo 2011 até 2013 (1º semestre) e como efetiva desde 2014. Na Rede Municipal, desde 2016 (contratada) e como efetiva desde 2017 até hoje (Concurso PEB II ? ARTES da Prefeitura de São Paulo publicado no dia 25 de junho de 2016, no Diário Oficial da Cidade de São Paulo, pág. 127). Participei de um Colóquio, intitulado III COLÓQUIO VARIAÇÕES DELEUZIANAS CORPO ENTRE FILOSOFIA E ARTE E EDUCAÇÃO (publicação na Revista Linha Mestra. Escrevi um artigo em coletivo, intitulado: "O QUE A ARTE DÁ A PENSAR: PROVOCAÇÕES DELEUZIANAS A ALUNOS DA REDE MUNICIPAL DE SÃO PAULO EM MEIO À PANDEMIA DO CORONAVÍRUS E O QUE ELES TÊM A DIZER SOBRE ISSO" (LINHA MESTRA, N.44, P.169-180, HTTPS://DOI.ORG/10.34112/1980-9026A2021N44P169-180, MAIO.AGO.2021) . Em 2012 fiz o Curso de Formação de Professores Waldorf na Escola Rudolf Steiner (1º bimestre), São Paulo, Brasil. Possuo Inglês Intermediário, na Brasil (1989 a 1993) e Inglaterra (1994).

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •