Publicações no BrCris
 

Alessandra Maria Alves

Alessandra Alves has a Master's degree from the School of Information Science in the Information and Knowledge Management research line at the Federal University of Minas Gerais (UFMG / 2011). He is currently completing a postgraduate course in Neuroeducation (expected to finish in July/2021). He has two other postgraduate degrees, one in Strategic Information Management (2005) and the other in Strategic Business Management (2002), both from UFMG. She has a degree in Social Communication, with specialization in Public Relations, from the Newton Paiva University Center (1999), and has a technical degree in Graphic Design from Senai / Cecoteg (2000). She has other certifications as Professional and Self Coaching and Leader Coaching by the Brazilian Institute of Coaching (2014), Training in Vocational, Teens and Parental Coaching by Parent Coaching Brasil (2020) and is also a Facilitator Leader by the Germinar Program (2015) and Facilitator of the Encouraging Parents Program (2021). Professional with extensive experience in consulting and advising in the areas of business communication management, development, training and people management, strategic planning, information and knowledge management, and vocational and parental education. Has proven experience both in the business and academic areas in various processes (structuring of strategic plans, development and measurement of projects and development actions and training of people, teams and leaders, development by competences, monitoring of work teams, development career, implementation and monitoring of internal communication tools, preparation of institutional campaigns and digital communication for organizations, among others). Currently, she works as a business consultant and teacher of professional training courses (technical, undergraduate and graduate), as well as acting as an advisor / facilitator of human development processes with parents, children, adolescents and young people in order to connect families, develop socio-emotional skills and guide young people in their professional careers.
Alessandra Alves é Mestre pela Escola de Ciência da Informação na linha de pesquisa de Gestão da Informação e do Conhecimento pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG / 2011). Atualmente está finalizando uma pós-graduação em Neuroeducação (com previsão de término para julho/2021). Possui outras duas pós-graduações, uma em Gestão Estratégica da Informação (2005) e outra em Gestão Estratégica de Negócios (2002), ambas pela UFMG. É graduada em Comunicação Social, com habilitação em Relações Públicas, pelo Centro Universitário Newton Paiva (1999), e possui grau técnico em Design Gráfico pelo Senai / Cecoteg (2000). Possui outras certificações ainda como Professional and Self Coaching e Leader Coaching pelo Instituto Brasileiro de Coaching (2014), Formação em Coaching Vocacional, Teens e Parental pela Parent Coaching Brasil (2020) e, ainda, é Líder facilitadora pelo Programa Germinar (2015) e Facilitadora do Programa Encorajando Pais (2021). Profissional com ampla experiência em consultoria e assessoria nas áreas de gestão da comunicação empresarial, desenvolvimento, treinamento e gestão de pessoas, planejamento estratégico, gestão da informação e do conhecimento e educação vocacional e parental. Possui vivências comprovadas tanto na área empresarial e como na área acadêmica em diversos processos (estruturação de planos estratégicos, desenvolvimento e mensuração de projetos e ações de desenvolvimento e treinamento de pessoas, equipes e lideranças, desenvolvimento por competências, monitoramento de equipes de trabalho, desenvolvimento de carreira, implantação e acompanhamento de ferramentas de comunicação interna, elaboração de campanhas institucionais e de comunicação digital para organizações, entre outros). Atualmente, atua como consultora de empresas e professora de cursos de formação de profissionais (técnico, graduação e pós-graduação), assim como atua como orientadora / facilitadora de processos de desenvolvimento humano com pais, crianças, adolescentes e jovens com a finalidade de conectar as famílias, desenvolver habilidades socioemocionais e direcionar os jovens em sua carreira profissional.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •