Publicações no BrCris
 

Igor Rodrigues de Assis

Associate Professor of the Soil Department (DPS) at the Federal University of Viçosa (UFV). Graduated in Agricultural and Environmental Engineering from UFV (2004), with Master's (2006) and Doctorate (2010) in Soils and Plant Nutrition at UFV. Since 2011 he has been a professor at DPS / UFV, where he performs teaching, research and extension activities, in addition to guiding undergraduate scientific, master's, doctoral and postdoctoral students. He also did postdoctoral training in Environmental Geochemistry at UFV. He is currently Treasurer of the Brazilian Soil Science Society and member of the Renova Foundation's Advisory Board. Develops research and extension projects in the areas of Soil Physics and Land Reclamation, with several projects with national and international companies and institutions, with an emphasis on mining, agricultural activities and knowledge management related to the eradication of extreme poverty.
Professor Associado do Departamento de Solos (DPS) da Universidade Federal de Viçosa (UFV) desde 2011. Graduado em Engenharia Agrícola e Ambiental (2004), com Mestrado (2006) e Doutorado (2010) em Solos e Nutrição de Plantas pela UFV. Efetuou treinamento pós-doutorado na Universidade Federal de Viçosa (2011) e na Virginia Polytechnic Institute and State University (2022). É membro da diretoria da Sociedade Brasileira de Ciência do Solo, sendo secretário adjunto de 2014 a 2016 e tesoureiro desde 2016. É revisor das revistas científicas Catena, Environmental Science and Pollution Research, Revista Brasileira de Ciência do Solo e Revista Árvore. Desenvolve projetos de pesquisa e extensão nas áreas de Física do Solo e Recuperação de Áreas Degradadas, com diversos projetos com empresas e instituições nacionais e internacionais, com ênfase na mineração, atividades agrícolas e gestão do conhecimento relacionado a erradicação da pobreza extrema.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •