Publicações no BrCris
 

Tarissa Marques Rodrigues dos Santos

Doctoral student in Education at the Postgraduate Program in Education-PPgedu at the Federal University of Mato Grosso do Sul (2022), Master in Border Studies at the Federal University of Mato Grosso do Sul (2021), Specialist in Literacy and Literacy at the Federal University of Mato Grosso do Sul (2022), Specialist in Visual Arts from Faculdades Integradas de Jacarepaguá (2011) and School Management from Centro Universitário Barão do Mauá (2012), graduated in Pedagogy from the Federal University of Mato Grosso do Sul (2008). Effective Teacher in the Municipal Education Network of Corumbá-Ms and Ladário-Ms (2012). In 2017, he was responsible for the Center for Educational Systems at the Municipal Department of Education of Corumbá, where he guided the process of continuing education with the Pedagogical Coordinators of the Network and the School Management System. And, since 2018, he has supervised the Elementary School I Core of the Municipal Department of Education in the Municipality of Corumbá MS, responsible for the Continuing Training of teachers who work in the initial grades, for the Reading Incentive Programs and Literacy Programs in the Municipal Network. They have experience in Brazilian Children's Literature, History of Literature, Reader Training, Bolivian Children's Literature, Latin Literature, Literary Literacy, Literacy and Literacy, Gender Studies and Cultural Studies. She is a children's book writer. She is a translator of children's literature in the Spanish language. He is a member of the Research Group LIFROS-"Literatura, Fronteira e Sociedade" and the GEPDGE - Study and Research Group in Development, Gender and Education, is part of the Immigrant Circuit, representing education. , Refugees and Stateless Persons from the Municipality of Corumbá/MS She is a researcher at the Border Observatory of International Migration. Author of the children's work: Elenita and the secrets of the hill.
Doutoranda em Educação no Programa de Pós-graduação em Educação-Ppgedu na Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (2022), Mestra em Estudos Fronteiriços pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (2021), Especialista em Alfabetização e Letramento pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (2022), Especialista em Artes Visuais pela Faculdades Integradas de Jacarepaguá (2011) e Gestão Escolar pelo Centro Universitário Barão do Mauá( 2012), graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (2008). Professora Efetiva na Rede Municipal de Ensino de Corumbá-Ms e Ladário-Ms (2012). No ano de 2017, respondeu pelo Núcleo de Sistemas Educacionais na Secretaria Municipal de Educação de Corumbá, onde orientou o processo de formação continuada com os Coordenadores Pedagógicos da Rede e o Sistema de Gestão Escolar. E, desde 2018 supervisiona o Núcleo do Ensino Fundamental I da Secretaria Municipal de Educação no Município de Corumbá MS, responsável pelas Formações Continuada dos professores que atuam nas séries iniciais, pelos Programas de Incentivo á Leitura e Programas de Alfabetização na Rede Municipal, atualmente está na coordenação do Programa MS Alfabetiza na Rede Municipal de Ensino em Corumbá. Têm experiência em Literatura Infantil Brasileira, História da Literatura, Formação de leitor, Literatura Infantil Boliviana, Literatura latina, Letramento Literário, Alfabetização e Letramento, Estudos de Gêneros e Estudos Culturais. É escritora de livros para a infância. É tradutora de literatura infantil na língua espanhola. É Membro do Grupo de Pesquisa LIFROS-"Literatura, Fronteira e Sociedade e o GEPDGE - Grupo de Estudo e Pesquisa em Desenvolvimento, Gênero e Educação, integra o Circuito dos imigrantes, representando a educação. Pertence ao COMAIRA- Comitê Municipal de Atenção aos Imigrantes, Refugiados e Apátridas do Município de Corumbá/MS. É pesquisadora do Observatório Fronteiriço das Migrações Internacionais. Autora da obra infantil: Elenita e os segredos da colina.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •