Noela Invernizzi Castillo
Full Professor at the Education School of the Federal University of Paraná, the Public Policy Graduate Program at the Federal University of Paraná and the Technology and Society Graduate Program at the Federal Technological University of Paraná. Graduated in Anthropology (University of the Republic, Uruguay), with master and doctoral degrees in Science and Technology Policy (Universidade Estadual de Campinas, UNICAMP, Brazil). She was a post-doc at the Center for Science, Policy and Outcomes, Columbia University, USA (2002-2003), a professor at the Development Studies Unit of the Autonomous University of Zacatecas, Mexico (2004-2005); a visiting researcher at the Center for Science, Policy and Outcomes, USA; Fellow in the Science, Technology and Innovation Program of the Woodrow Wilson International Center for Scholars, USA (2010-2001), and a visiting researcher at INGENIO, Polytechnic University of Valencia (2022). Her main research areas are: science, technology and innovation policy; social implications of emerging technologies; technology, work and education; and science asssessment and internationalization policies. She was the President of the Latin American Association for the Social Studies of Science and Technology (ESOCITE) (2018-2020 term), a member of the Council of the Society for Social Studies of Sciences (4S) (2017-2020 term) and is currently part of the Board of the Brasilian Society for Social Studies of Science and Technology (ESOCITE-BR). She is currently an Associate Editor of the transnational editorial team of Engaging Science, Technology and Society, the open access journal of the Societ for Social Studies of Science (2021-2026).
Professora Titular do Setor de Educação da Universidade Federal do Paraná. Atua no Programa de Pós-Graduação em Políticas Públicas da Universidade Federal do Paraná e no Programa de Pós-graduação em Tecnologia e Sociedade da Universidade Tecnológica Federal do Paraná. Formada em Antropologia (Universidade da República, Uruguai), com mestrado e doutorado em Política Científica e Tecnológica (Universidade Estadual de Campinas, UNICAMP). Fez estágio de pós-doutorado no Center for Science, Policy and Outcomes, Universidade de Columbia, EUA. Foi professora do Programa em Estudos do Desenvolvimento da Universidade Autônoma de Zacatecas, México; pesquisadora visitante no Center for Science, Policy and Outcomes, EUA; Fellow no Science, Technology and Innovation Program do Woodrow Wilson International Center for Scholars, EUA e pesquisadora visitante no centro INGENIO, Universidade Politécnica de Valência. Principais áreas de pesquisa: política de ciência, tecnologia e inovação; implicações sociais das tecnologias emergentes; tecnologia, trabalho e educação; políticas de avaliação e de internacionalização da ciência acadêmica. Foi presidente da Associação Latino-Americana de Estudos Sociais da Ciência e da Tecnologia (ESOCITE) (mandato 2018-2020) e membro do Council da Society for Social Studies of Sciences (4S) (mandato 2017-2020). Atualmente forma parte do Conselho da ESOCITE-BR. É Editora Associada na equipe transnacional editora de Engaging Science, Technology and Society, periódico open access da Societ for Social Studies of Science (2021-2026).
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Afiliação
- Publicações
- Ensino
- Identidade
- Ver todos