Publicações no BrCris
 

Regina Machado

Associate Professor with a Livre Docente degree in Interpretive Practices from IA Unicamp, Ph.D. in Literature from the Department of Linguistics and Semiotics at the Faculty of Philosophy, Letters, and Human Sciences (USP) under the guidance of Luiz Augusto de Moraes Tatit, with the thesis "From Intention to Interpretative Gesture - Semiotic Analysis of Brazilian Popular Singing." Master's degree in Music from the State University of Campinas, under the guidance of José Roberto Zan, with the dissertation "The Voice in Brazilian Popular Song - A Study on the Vanguarda Paulista," which was later published as a book by Ateliê Editorial in 2011.She is a professor in the undergraduate program in Popular Music at the State University of Campinas, where she teaches courses in Popular Singing and Singing in Brazilian Popular Music, dedicated to analyzing vocal behavior in urban popular songs. She works in the field of Music, both artistically and academically, specializing in Singing, with the focus of her academic work on the following themes: popular singing, vocal behavior in popular songs, the history of singing, and the analysis of vocal behavior through semiotic studies.She has released five albums (Sobre a Paixão, 2000; Pulsar, 2004; Agora o Céu vai Ficando Claro, 2010; Multiplicar-se única - canções de Tom Zé, 2015; and Enquanto o tempo para, 2022). She is accredited in the Postgraduate Music program at the State University of Campinas, where she supervises research at the Master's and Ph.D. levels. She is also the coordinator of Vox Mundi - a study group on the sung voice.
Livre Docente em Práticas Interpretativas pelo IA Unicamp, Doutora em Letras pelo departamento de Linguística e Semiótica da Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (USP) sob orientação de Luiz Augusto de Moraes Tatit, com o trabalho "Da intenção ao gesto interpretativo - análise semiótica do canto popular brasileiro", Mestre em Música pela Universidade Estadual de Campinas, sob orientação de José Roberto Zan, com a dissertação "A Voz na Canção Popular Brasileira - um estudo sobre a Vanguarda Paulista", que em 2011 foi lançado em livro pelo Ateliê Editorial. Professora da graduação em Música Popular da Universidade Estadual de Campinas, no qual ministra as disciplinas Canto Popular e Canto na Música Popular Brasileira, dedicada a analisar o comportamento vocal na canção popular urbana. Atua na área de Música, tanto artística quanto academicamente, com especialização em Canto, sendo o foco de seu trabalho acadêmico os seguintes temas: canto popular, comportamento vocal na canção popular, história do canto e análise do comportamento vocal através de estudos semióticos. Possui cinco discos lançados (Sobre a Paixão, 2000; Pulsar, 2004; Agora o Céu vai Ficando Claro, 2010, Multiplicar-se única - canções de Tom Zé, 2015 e Enquanto o tempo para, 2022). Credenciada no curso de Pós-graduação em Música da Universidade Estadual de Campinas, no qual orienta pesquisas em nível de Mestrado e Doutorado. Coordenadora do Vox Mundi - grupo de estudos da voz cantada.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •