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Thabita Aline Biazon Lopes

Master in Education and Health from the Federal University of São Paulo (2016), with a degree in Pedagogy also from UNIFESP. With experience in Human Rights Education and social research in vulnerable territory, he is currently pursuing a Postgraduate Degree in Education, Poverty and Social Inequality from the Federal University of São Carlos (UfSCar). She worked as an assistant researcher in the educational projects sector of the Center for Education, Research and Culture (CENPEC) from 2014 to 2016, with studies in Discourse analysis and Content analysis. Mediated experimental groups of collaborations in Learning Networks of the Regional Board of Education of the East Zone of São Paulo. Accompanied and reported on the Educator Nota 10 program in 2015 by the National Council of Secretaries of Education (Consed). And I support studies on school competitiveness and compulsory transition of students in public schools in São Paulo, in partnership with the Tide Sebul Foundation. She worked, and still works, as a teacher of textual processes, in autonomous learning experiences in the private and public school sector, as well as in teaching and learning professional writing in business sectors. Since 2016 she is the coordinator of Let's Write, promoting educational actions focused on textual processes and authorial content production.s and authoring.
Mestre em Educação e Saúde pela Universidade Federal de São Paulo (2016), com graduação em Pedagogia, também pela UNIFESP. Com experiência na área de Educação em Direitos Humanos e pesquisa social em território vulnerável, hoje cursa a Pós-Graduação em Educação, Pobreza e Desigualdade Social, pela Universidade Federal de São Carlos (UFSCar) Atuou como pesquisadora assistente no setor de projetos educacionais do Centro de Educação, Pesquisa e Cultura (CENPEC) de 2014 a 2016, com estudos em Análise do Discurso e Análise de Conteúdo. Mediou grupos experimentais de colaborações em Redes de Aprendizagens da Diretoria Regional de Educação da Zona Leste de São Paulo. Acompanhou e fez relatorias do programa Educador Nota 10, em 2015, pelo Conselho Nacional de Secretários de Educação (Consed). Auxiliou estudos sobre competitividade escolar e transição compulsória dos alunos nas escolas públicas de São Paulo, em parceria com a Fundação Tide Setubal. Trabalhou, e ainda trabalha, como professora de processos textuais, em experiências de aprendizagens autônomas no setor privado e público da escolarização, bem como em ações de ensino e aprendizagem da escrita profissional em setores empresariais. Desde 2016 é coordenadora do Vamos Escrever, promovendo ações educativas com foco em processos textuais e produção de conteúdo autoral.

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