Professor at the Social Communication Department at the Federal University of Pernambuco (UFPE), teaching at the undergraduate programs (Advertising, Journalism, Radio TV and Internet) and at the Graduate Program (PPGCOM UFPE). Worked as a CAPES PNPD postdoctoral fellow at the Knowledge Engineering and Management Program (PPG EGC) at the Federal University of Santa Catarina (UFSC). Ph.D (2014) and Master (2010) in Communication and Semiotics at PUC-SP (Capes Sandwich Scholarship - visiting stage at York University Toronto, Canada, from January to July, 2013). Bachelor in Social Communications (Advertising) at ESPM-SP (1993). Has more than 20 years of professional experience in advertising strategy planning and qualitative research applied to marketing, communications and public opinion studies. Worked as client service, planning and consumer insights at the following advertising and marketing research agencies: Ogilvy & Mather, Young & Rubicam, Talent, Research International, Loducca and JW Thompson. Studied the representations of mothers in advertising in her master and Ph.D research projects. Participates in the PHiNC CNPq (Hybrid Advertising and Consumption Narratives Research Network, at UFPE), SIGMO CNPq (Brand Meaning, Information, Communication Research Network, at UFSC), and in the Communication, Gender and Inequalities CNPq Research Group, at UFSM. Colaborates with SOCIOTRAMAS, Research Group on Social Digital Networks (PUC-SP). Mother of one daughter. Research member at IAMAS (International Association of Maternal Action and Scholarship) and coordinator of the extension project Mothering, Media and Childhood at the UFPE (@mmi.ufpe)..
Professora Adjunta do Departamento de Comunicação Social da Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Leciona nos cursos de graduação (Publicidade, Jornalismo e RTVI) e pós-graduação (PPGCOM UFPE). Foi bolsista CAPES PNPD durante seu estágio pós-doutoral no Programa de Pós-Graduação em Engenharia e Gestão do Conhecimento (PPGEGC) da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Doutora (2014) e mestre (2010) em Comunicação e Semiótica pela PUC-SP. Realizou estágio de doutorado sanduíche na York University, em Toronto, Canadá (2013), como bolsista CAPES. Bacharel em Comunicação Social com Habilitação para Publicidade e Propaganda pela ESPM-SP (1993). Atuou por mais de 20 anos em planejamento de comunicação, pesquisa de marketing e opinião pública. Trabalhou nas áreas de atendimento, planejamento e pesquisa das agências de publicidade e institutos de pesquisa: Ogilvy & Mather, Young & Rubicam, Talent, Research International, Loducca e JW Thompson. Pesquisou o tema das representações maternas na publicidade no mestrado e doutorado. Participa dos grupos de pesquisa CNPq PHiNC (Publicidade Híbrida e Narrativas de Consumo, UFPE), SIGMO (Significação da Marca, Informação e Comunicação Organizacional, UFSC) e Comunicação, Gênero e Desigualdades, UFSM. Colabora com o SOCIOTRAMAS, Grupo de Estudos Multitemáticos em Redes Sociais Digitais (PUC-SP, TIDD). É mãe de uma filha. É pesquisadora associada ao IAMAS (International Association of Maternal Action and Scholarship) e coordenadora do projeto de extensão Maternagem, Mídia e Infância na UFPE (@mmi.ufpe).