Master in School Education from the São Paulo State University (Unesp), Faculty of Sciences and Letters, Graduate Program in School Education, Araraquara-SP Campus (2013). Graduated in History from the Federal University of Ouro Preto (2006). Professor in History Teaching in the municipalities of Araraquara and Matão (2008-2010). Intern at Microsoft's Innovative Technologies Program (Classmates) | Education. He has experience in the area of History, with an internship in Quantitative and Qualitative History at Neaspoc / Ufop. Member of the Study and Research Group on Social Inclusion (GEPIS). Member of the Research Group on Teaching and the Training Needs of Education Professionals (GIENEF). He is a virtual tutor formed by the 15th Training Course for Virtual Tutors at UAB-Sead UFSCar. He is a technical writing assistant at the Coordination of Professional Development and Pedagogical Practices (CDeP3, formerly IEP3, formerly Nucleus of Distance Education at Unesp [NEaD]).
Mestre em Educação Escolar pela Universidade Estadual Paulista (Unesp), Faculdade de Ciências e Letras, Programa de Pós-Graduação em Educação Escolar, Câmpus de Araraquara-SP (2013). Graduado em História pela Universidade Federal de Ouro Preto (2006). Professor no Ensino de História nos municípios de Araraquara e Matão (2008-2010). Foi estagiário do Programa de Tecnologias Inovadoras (Classmates) da Microsoft | Educação. Tem experiência na área de História, com estágio em História Quantitativa e Qualitativa pelo Neaspoc/Ufop. Integrante do Grupo de Estudos e Pesquisas em Inclusão Social (GEPIS). Integrante do Grupo de Investigação sobre o Ensino e as Necessidades Formativas dos Profissionais da Educação (GIENEF). É tutor virtual formado pelo 15º Curso de Formação de Tutores Virtuais da UAB-Sead UFSCar. É assistente técnico de redação na Coordenadoria de Desenvolvimento Profissional e Práticas Pedagógicas (CDeP3, antes IEP3, antes, Núcleo de Educação a Distância da Unesp [NEaD]).