Publicações no BrCris
 

Elizabeth Bilsland

Has a PhD in Cell and Molecular Biology - Göteborg University , Sweden (2004 ) and post- doctorate in Biochemistry at the University of Cambridge ( United Kingdom - 2004 to 2015 ) . Is currently assistant professor in the Department of Structural and Functional Biology (Cell Biology area) Institute of Biology , State University of Campinas (UNICAMP). Has experience in genetics and biochemistry with emphasis on synthetic biology. Uses Saccharomyces cerevisiae as a platform for the discovery of new drugs. This includes the genetic engineering of various metabolic pathways of the yeast for screenings on a large scale . Develops modulators of heterologous metabolic pathways in yeast works on the identification of new compounds with antiparasitic activity, performs chemical-genomic profiling for the indentification of mode of action of natural compounds with antiviral, antibacterial or antiparasitic activity, and works on the identification of cellular drug import mechanisms.
Possui graduação em engenharia agronômica (ESALQ - USP - 1995), doutorado em Cell and Molecular Biology - Göteborg University, Sweden (2004) e pós-doutorado em Bioquímica na Universidade de Cambridge (Reino Unido - 2004 a 2015). Atualmente é professora doutora no Departamento de Biologia Estrutural e Funcional (área de biologia celular) do Instituto de Biologia, Universidade Estadual de Campinas. Tem experiência nas áreas de genética e bioquímica, com ênfase em biologia sintética. Utiliza a levedura Saccharomyces cerevisiae como plataforma para a descoberta de novos medicamentos. Isso inclui a engenharia genética de diversas vias metabólicas da levedura para triagens em larga escala. Visa o desenvolvimento de moduladores de transição entre vias metabólicas de levedura e vias heterólogas, assim com a identificação de: novos compostos com ação antiparasítica, mecanismo de ação de compostos naturais, e vias de transporte/importação de fármacos.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •