Publicações no BrCris
 

Sandra Maria Fodra

Doctoral student in the School Psychology and Human Development Program at the Psychology Institute of the University of São Paulo. Graduated in Social Communication and History, Master's in Education (Curriculum) from the Pontifical Catholic University and specialization in Teaching Ethics, Values ​​and Citizenship from the University of São Paulo. She worked as a teacher of Portuguese Language and History, pedagogical coordinator at a high school, pedagogical coordinator at the Pedagogical Center of the Centro Oeste Teaching Directorate, member of the central team of the Integral Education Program at the São Paulo State Department of Education and Project Manager School and Community Mediation in the School Protection System. He was responsible for the training of educators in the Center for Coexistence of the CONVIVA Program - SP. Participates in the Interinstitutional Laboratory for Studies and Research in School Psychology at the University of São Paulo and in the Integral Education Group at the Universidade Paulista.
Doutoranda no Programa Psicologia Escolar e do Desenvolvimento Humano no Instituto de Psicologia da Universidade de São Paulo. Formada em Comunicação Social e História, mestrado em Educação (Currículo) pela Pontifícia Universidade Católica e especialização no Ensino de Ética, Valores e Cidadania pela Universidade de São Paulo. Atuou como professora de Língua Portuguesa e História, coordenadora pedagógica em escola de ensino médio, coordenadora pedagógica no Núcleo Pedagógico da Diretoria de Ensino Centro Oeste, membro da equipe central do Programa Ensino Integral na Secretaria de Estado da Educação de São Paulo e Gestora do Projeto Mediação Escolar e Comunitária no Sistema de Proteção Escolar. Atuou como responsável pela formação dos educadores no Núcleo de Convivência do Programa CONVIVA - SP. Participa do Laboratório Interinstitucional de Estudos e Pesquisas em Psicologia Escolar - LIEPPE, na Universidade de São Paulo e do Grupo de Estudos e Pesquisas em Educação Integral da Universidade Paulista. Integrante do Grupo de Pesquisa do CNPQ Psicologia, Escolarização, Políticas Públicas e Atividade Profissional na perspectiva Histórico-Crítica. Professora e pesquisadora com interesse em escolarização, patologização da educação, convivência escolar e desenvolvimento humano. ORCID: 0000-0002-5957-2244 - email: sandra.fodra@usp.br

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •