Carlos Eduardo Vieira
Professor Titular na UFPR, atuando no Programa de Pós-Graduação na Linha de Pesquisa História e Historiografia da Educação, desde 1998. Pesquisador 1C do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq), desde 2002. Doutor em História e Filosofia da Educação (PUC-SP-1998). Pós-doutorado nas Universidades de Stanford-EUA (2015) e Cambridge-UK (2008); Lidera os Diretórios dos Grupos de Pesquisa do CNPq História da Educação: Instituições, Intelectuais e Culturas Escolares no Paraná e Grupo de Pesquisa História Intelectual e Educação (GPHIE). Atuou como Professor Visitante na seguintes universidades: Universidad Nacional de Quilmes (ARG-2022); Stanford University (USA-2015); University of London, Institute of Education (UK - 2009); University of Cambridge, Faculty of History (UK - 2008); Università Degli Studi di Firenze (ITÁLIA-1996). Foi Presidente da Sociedade Brasileira de História da Educação - SBHE (2015-2019) e Coordenador do Grupo de Trabalho de História da Educação da ANPED (2005-2007). Editor Associado da Revista Brasileira de História da Educação (RBHE); Foi Editor Chefe da Revista Brasileira de Educação (RBE-ANPED - 2013-2016); Foi Bolsista da CAPES (Programa Estágio Sênior) em 2008, 2015, 2022 e do British Council em 2009. Pesquisa e orienta nos campos da História Intelectual, dos Conceitos e da Educação, privilegiando as seguintes temáticas: Intelectuais, Linguagens, Conceitos e Discursos Educativos; Modernidade e Educação; Imprensa Periódica e Educação; e Historiografia. http://orcid.org/0000-0001-6168-271X
Professor of History of Education at UFPR, acting in the Post-Graduate Program in the History and Historiography of Education Research Line, since 1998. President of the Brazilian Society of History of Education (SBHE); Researcher of the National Council for Scientific and Technological Development (CNPq), since 2002. PhD in History and Philosophy of Education (PUC-SP-1998). Post-doctorate at Stanford University-US (2015) and Cambridge-UK (2008); He leads the CNPq Directory of History of Education: Institutions, Intellectuals and School Cultures in Paraná and coordinates the following research groups: Research Group on Intellectual History and Education (GPHIE) and History, Education and Modernity Research Group (NEPHEM). He served as Visiting Professor at Stanford University (USA-2015); University of London, Institute of Education (UK - 2009); University of Cambridge, Faculty of History (UK - 2008); Università Degli Studi di Firenze (ITALY-1996). He was editor of the Brazilian Journal of Education (RBE-ANPED - 2013-2016); He was Coordinator of the Working Group on the History of Education of ANPED (2005-2007). She was a Fellow of CAPES (Senior Internship Program) in 2008 and 2015. In the area of History of Education he researches and guides the following topics: Intellectuals, Ideas and Educational Discourses; Modernity and Education; Periodic Press and Education; Historiography of Education; Intellectual History
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Afiliação
- Publicações
- Ensino
- Identidade
- Ver todos