Completed postdoctoral studies in Instituto de Educação Matemática e Científica da Universidade Federal do Pará ? IEMCI, (2016). Completed a PhD in Education from the Universidade de São Paulo (2006), a Master's degree in Education from the University of São Paulo (2002). Specialization in Special Education at the Universidade Federal do Pará, (1997), specialization in Early Childhood Education at the Universidade do Estado do Pará (1998). Holds a degree in Pedagogy from the State University of Pará (1995). Is currently a professor at the Universidade Federal do Pará. Have experience in the area of Basic Education, Higher Education and Post-Graduation. Develops research on Ludicidade, Field Education, Teacher Training, Literacy and Literacy; Infantile Education and Inclusive Education in the Context of the Regular School. She is Coordinator of the Study Group, Research, Teaching and Extension in Inclusive Education of the School of Application of the Universidade Federal do Pará - GEPEEI / EA-UFPA. Member of the GEPERUAZ / ICED / UFPA, member of the Research Group Ruaké of the mathematical and scientific education institute of UFPA and of the Research Network on Special Education in the State of Pará, Universidade do Estado do Pará - UEPA. She was a Trainer of the National Pact for Literacy in the Right Age - IEMCI / UFPA / MEC. She is a member of the Associação Brasileira de Alfabetização - ABALF, in which he acts as Representative of the North Region in the Condition of Alternate.
Possui graduação em Pedagogia pela Universidade do Estado do Pará (1995). Especialização em Educação Especial pela Universidade Federal do Pará (1997). Especialização em Educação Infantil pela Universidade do Estado do Pará (1998). Mestrado em Educação pela Universidade de São Paulo - USP (2002). Doutorado em Educação pela Universidade de São Paulo - USP (2006) e Pós - Doutorado em Educação pelo Instituto de Educação Matemática e Científica da Universidade Federal do Pará - IEMCI (2016). Professora Titular da Universidade Federal do Pará (2017). Tem experiência na área de Educação Básica, na Educação Superior e na Pós-Graduação. Desenvolve pesquisas sobre Ludicidade, Educação do Campo, Formação de Professores, Alfabetização e Letramento, Educação Infantil e Educação Inclusiva no Contexto da Escola Regular. Atuou como Coordenadora do Grupo de Estudo, Pesquisa, Ensino e Extensão em Educação Inclusiva da Escola de Aplicação da Universidade Federal do Pará - GEPEEI/EA-UFPA. É Pesquisadora do Grupo de Pesquisa em Educação em Ciências, Matemática e Inclusão - Ruaké, do Instituto de Educação Matemática e Científica da UFPA, pesquisadora do Grupo de Estudos e Pesquisas sobre Aprendizagens e Práticas Pedagógicas Inclusivas -GEPAPPI/UFPA. Atuou na Rede de Pesquisa sobre Educação Especial no Estado do Pará, da Universidade do Estado do Pará - UEPA. Membro do Grupo de Estudo, Pesquisa e Educação do Campo da Amazônia - GEPERUAZ/ICED/UFPA. Foi Formadora do Pacto Nacional pela Alfabetização na Idade Certa - IEMCI/UFPA/MEC. É membro da Associação Brasileira de Alfabetização - ABALF, na qual atuou como Representante da Região Norte, na Condição de Suplente, no período de 2012 a 2019.