Publicações no BrCris
 

Alexandre Meneses Chagas

Doctor in Education, PPED / Tiradentes University; Master in Education (PPED / Tiradentes University). Postgraduate in: "Teaching and Mentoring in Distance Education" and "Marketing Management"; and with a degree in Advertising from Tiradentes University (2000). He teaches the Social Communication Course and teaches in the Graduate Program in Education at Tiradentes University - Unit. With 17 years of experience in the elaboration and production of teaching material for distance learning. Managing Editor of Tiradentes Group Journals Portal with 14 journals, SEER (OJS) submission system specialist and editorial process of journals and books. He is a researcher at the Communication, Education and Society Research Group (GECES / UNIT / CNPq) and the Education, Information Technology and Cyberculture Research Group (GETIC / UNIT / CNPq). Has experience in Education and Communication, focusing on Advertising, acting on the following subjects: educational technologies, digital social networks (education and communication), cyberculture, meaningful and active learning, marketing, consumer behavior, newspaper layout / magazine / newsletters and digital marketing.
Doutor em Educação, PPED/Universidade Tiradentes; Mestre em Educação (PPED/Universidade Tiradentes). Pós-graduado em: Docência e Tutoria em EAD e Gestão de marketing; e com graduação em Publicidade e Propaganda pela Universidade Tiradentes (2000). É professor do Curso de Comunicação Social e do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Tiradentes ? Unit. Com experiência de 17 anos na elaboração e produção de material didático para EAD. Editor Gerente do Portal de Periódicos do Grupo Tiradentes com 14 revistas, especialista em sistema de submissão SEER (OJS) e processo editorial de periódicos e livros. É pesquisador do Grupo de Pesquisa Comunicação, Educação e Sociedade (GECES/UNIT/CNPq) e do Grupo de Pesquisa Educação, Tecnologia da Informação e Cibercultura (GETIC/UNIT/CNPq). Tem experiência na área da Educação e Comunicação, com ênfase em Publicidade e Propaganda, atuando principalmente nos seguintes temas: tecnologias educacionais, redes sociais digitais (educação e comunicação), cibercultura, aprendizagem significativa e ativa, marketing, comportamento do consumidor, diagramação jornal/revista/boletins e marketing digital.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •