Doctorate (2018) and Masters (2014) in Religious Sciences from the Catholic University of Pernambuco - (UNICAP), Specialization in Educational Guidance in a psychopedagogical view from the University of Grande Rio - (UNIGRANRIO). Graduated in Social Studies/Geography from the State University of Alagoas (1993), graduated in Pedagogy -School Supervision (1997) from the Center for Higher Studies of Maceió -(CESMAC). She is currently a Full Professor at the State University of Alagoas (UNEAL), where she teaches Political Geography, Geography of Indigenous Societies, Afro-Brazilian Geography, Geography of Social Movements and Geography Teaching Methodology. She is the author of books on Catholic Education (1944-1980), Popular Religiosity, co-authorship on the Xucuru-Kariri and the author of several book chapters on these topics, as well as the author of several articles presented and published in scientific events. Has experience in Education, with emphasis on Basic Education for 36 years and Higher Education for 25 years. She has experience in pedagogical coordination of Basic Education in a private school (25 years) and in Higher Education. She also acted as Pedagogical Coordinator of Extension Courses (Pedagogy and Geography) through the Special Teacher Training Program (PROESP), by the State University of Alagoas-(UNEAL). As a researcher, she coordinates a Study and Research Group on popular religiosity, society and culture /GPRESC. Works with research focused on Human Sciences / Cultural Geography. Notwithstanding the researches cover themes that involve the indigenous people, the Afro-Brazilian and the participation of the Catholic Church in the formation of society, emphasizing the participation of the people in devotions and cultural socio-religious manifestations (popular religiosity) that explain the needs of the excluded, bringing them closer to their holy protectors, through penances. In this context, processions, fife bands, cavalhadas, cavalcades, among other manifestations in urban and rural spaces are present. He occupies chair number 15 of the Academy of Letters, Sciences and Arts of Palmeira dos Índios-APALCA
Doutorado (2018) e Mestrado (2014) em Ciências da Religião pela Universidade Católica de Pernambuco - (UNICAP), Especialização em Orientação Educacional numa visão psicopedagógica pela Universidade do Grande Rio- (UNIGRANRIO). Possui graduação em Estudos Sociais/Geografia pela Universidade Estadual de Alagoas (1993), graduação em Pedagogia -Supervisão Escolar (1997) pelo Centro de Estudos Superiores de Maceió -(CESMAC). Atualmente é professora Titular da Universidade Estadual de Alagoas-(UNEAL), onde ministra as disciplinas Geografia Política, Geografia das Sociedade Indígenas, Geografia Afro-brasileira, Geografia dos Movimentos Sociais e Metodologia do Ensino da Geografia . É autora de livros sobre Educação Católica (1944-1980), Religiosidade Popular, co-autoria sobre os Xucuru-Kariri e autora de vários capítulos de livros nessas temáticas, bem como autora de vários artigos apresentados e publicados em eventos científicos. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Educação básica durante 36 anos e na Educação Superior há 25 anos. Tem experiência em coordenação pedagógica do Educação Básica em escola privada (25 anos) e no Ensino Superior. Atuou também como coordenadora Pedagógica de Cursos de Extensão (Pedagogia e Geografia) através do Programa Especial de Formação de Professores (PROESP), pela Universidade Estadual de Alagoas-(UNEAL). Como pesquisadora coordena um Grupo de Estudos e Pesquisas em religiosidade popular, sociedade e cultura /GPRESC. Atua com pesquisas voltadas para as Ciências Humanas /Geografia Cultural. Não obstante as pesquisas abrigam temáticas que envolvem os índígenas, o afro-brasileiro e a participação da Igreja Católica na formação da sociedade dando ênfase a participação do povo nas devoções e manifestações sociorreligiosas culturais (religiosidade popular) que explicitam as necessidades dos excluídos aproximando-os aos seus santos protetores, através das penitencias. Nesse contexto estão presentes as procissões, as bandas de pífano, cavalhadas, cavalgadas dentre outras manifestações nos espaços urbanos e rurais. Ocupa a cadeira de n15 da Academia de Letras, Ciências e Artes de Palmeira dos Índios-APALCA.