Graduado em Educação Física pela Universidade do Estado do Pará. Mestre em Educação pela Universidade Federal do Pará. Doutor em Educação pela Universidade Federal do Pará. Tem experiência nas áreas de Educação Física, Políticas Públicas Educacionais e Educação Superior, atuando principalmente nos seguintes temas: mundo do trabalho, formação de professores em educação física, história da educação física, estágio supervisionado, políticas públicas educacionais e do esporte, trabalho docente, financiamento da educação superior, expansão da educação superior e carreira do magistério superior. É pesquisador do Grupo de Pesquisa Ressignificar - Experiências Inovadoras na Formação de Professores e Prática Pedagógica em Educação Física, da UEPA, e do Grupo de Estudos e Pesquisas sobre Educação Superior (GEPES), da UFPA, e membro do Grupo de Pesquisa de Economia Política da Educação e Formação Humana (GEPEFH), da UFSCar, ambos vinculados ao Grupo UNIVERSITAS/BR.
Graduate Degree in Physical Education from the Pará State University. Master of Education from the Federal University of Pará. PhD in Education from the Federal University of Pará. He has experience in the areas of Physical Education, Educational Public Policy and Higher Education, acting on the following topics: the world of work, teacher training in physical education, history of physical education, supervised training, educational and sports public policies, teaching, higher education funding, expansion of higher education, university teaching career. It is deputy leader of Reframing Research Group - Innovative Experiences in Teacher Training and Teaching Practice in Physical Education, UEPA, member of the Group of Studies and Research on Higher Education (GEPES), UFPA, and member of the Research Group Political Economy of Education and Human Formation (GEPEFH), UFSCar, both linked with the Universite / BR. Current Specialization Course in Pedagogy of Body Culture (UEPA).