Doctoral student in Mathematics Education at the Postgraduate Program in Mathematics Education (PPGEduMat) at the Universidade Federal do Mato Grosso do Sul, Campus Campo Grande. Master in Mathematics Teaching (2017) by the Postgraduate Program in Mathematics Teaching - PPGMAT, Universidade Tecnológica Federal do Paraná - Campus Londrina/Cornélio Procópio. Degree in Mathematics (2014) from the Universidade Tecnológica Federal do Paraná - Campus de Cornélio Procópio. He is currently a Mathematics teacher in the final years of Elementary and High School. He performed the role of School Director between 2019/2020. He is currently a member of the research group Formation, Assessment and Mathematics Education (FAEM - UFMS). Main research interests: Formation of Teachers who Teach Mathematics, Teaching Knowledge, History of Mathematics, Semantic Fields Model, Post-humanism, Anthropocene and School Culture.
Doutorando em Educação Matemática pelo Programa de Pós-graduação em Educação Matemática (PPGEduMat) da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, Campus Campo Grande. Mestre em Ensino da Matemática (2017) pelo Programa de Pós Graduação em Ensino de Matemática - PPGMAT da Universidade Tecnológica Federal do Paraná - Campus Londrina/Cornélio Procópio. Licenciado em Matemática (2014) pela Universidade Tecnológica Federal do Paraná - Campus de Cornélio Procópio. Licenciado em Pedagogia (2023) pelo Centro Universitário de Araras "Dr. Edmundo Ulson". Atualmente Coordenador dos anos finais do Ensino Fundamental e Ensino Médio do Colégio Marista de Maringá. É membro do grupo de pesquisa Formação, Avaliação e Educação Matemática (FAEM - UFMS). Principais interesses de pesquisa: Formação de Professores que Ensinam Matemática, Saberes Docentes, História da Matemática, Modelo dos Campos Semânticos, Pós-humanismo, Realismo Agencial e Antropoceno