Publicações no BrCris
 

Isabela Zaine

Isabela Zaine is a psychologist (UFSCar), specialist in Clinical Behavioral Psychology at the Instituto de Terapia por Contingências de Reforçamento (ICTC-Campinas), Master of Psychology (UFSCar), PhD in Psychology (UFSCar), with a period of Research Abroad at Arizona State University - USA (Faculty of Liberal Arts and Sciences, Department of Psychology) and Visiting Researcher at the Max Planck Institute - Germany (Department of Developmental Psychology and Comparison), Oregon State University - USA (Department of Animal and Rangeland Sciences) and Eotvos Lorand University - Hungary (Department of Ethology). Currently holds a postdoctoral fellowship at the Institute of Mathematics and Computer Science of the University of São Paulo (ICMC - USP), with a period of Research Abroad at the University of Surrey, UK (Digital World Research Center), working with research for the development and application of interactive technologies applied to health and education contexts. She works in the fields of applied and experimental behavior analysis, basic learning processes, programmed teaching, individualized computer teaching, gerontotechnology, intellectual deficiency and animal behavior.
Isabela Zaine é psicóloga (UFSCar), especialista em Psicologia Clínica Comportamental pelo Instituto de Terapia por Contingências de Reforçamento (ITCR-Campinas), mestre em Psicologia (UFSCar), doutora em Psicologia (UFSCar), com período de Doutorado Sanduíche no Exterior na Arizona State University - EUA (College of Liberal Arts and Sciences, Department of Psychology). Atualmente realiza Pós-Doutorado no Instituto de Ciências Matemáticas e de Computação da Universidade de São Paulo (ICMC - USP), com período de Pesquisa no Exterior na University of Surrey - Inglaterra (Digital World Research Centre - Faculty of Arts and Social Sciences), trabalhando com o desenvolvimento de tecnologias interativas aplicadas a contextos de saúde e educação. Atua nos campos de análise do comportamento aplicada e experimental, tecnologias interativas, processos básicos de aprendizagem, programação de ensino, ensino individualizado por computador, gerontotecnologia, deficiência intelectual e comportamento animal.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •