Graduation in Physics at Instituto de Física da Universidade de São Paulo (1994), master's degree in Science Educaton - Physics at Instituto de Física da Universidade de São Paulo (2001), ph.d. in Education (international stage - ph.d) from School of Education. University of Leeds, (2005) and ph.d. in Education - Science Education and Maths at Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo (2006). She is the creator and coordinator of the Menina Ciência - Ciência Menina Project, which aims to minimize the gender paradigm found in the sciences. She is currently a professor at the Center for Natural and Human Sciences, Federal University of ABC. Has experience in Education with emphasis on Science Teaching, acting on the following subjects: Teaching Physics; Professional Development of Teacher Trainers; Teacher training; Science Didactics; Collaborative action research; Gender issues in science.
Possui Licenciatura em Física pelo Instituto de Física da Universidade de São Paulo (1994), mestrado em Ensino de Ciências - Modalidade Física pelo Instituto de Física da Universidade de São Paulo (2001), doutorado em Educação (Doutorado Sanduíche) - School of Education. University of Leeds, (2005) e doutorado em Educação - Ensino de Ciências e Matemática, pela Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo (2006). É idealizadora e coordenadora do Projeto Menina Ciência - Ciência Menina que visa minimizar o paradigma de gênero encontrado nas ciências. Atualmente é professora do Centro de Ciências Naturais e Humanas, Universidade Federal do ABC. Tem experiência na área de Educação com ênfase em Ensino de Ciências, atuando principalmente nos seguintes temas: Ensino de Física; Desenvolvimento Profissional dos Formadores de Professores, Formação de Professores, Didática das Ciências, Pesquisa-ação Colaborativa.; Questões de gênero nas Ciências.