Publicações no BrCris
 

Lílian de Aragão Bastos do Valle

Full Professor of Philosophy of Education at the State University of Rio de Janeiro, she is vice-coordinator of the Graduate Program in Arts (PPGArtes) at that institution, and president of the Brazilian Society of Philosophy of Education (SOFIE). She is graduated in Pedagogy from the Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro (1978) and has a PhD in Education from the Université de Paris V-René Descartes (1982). She carried out two postdoctoral internships, in 1991 and 2007, at the École des Hautes Etudes en Sciences Sociales. His activities and works are concentrated in the area of Philosophy of Education and have as main themes: democratic education, the role of the philosophy of education, autonomy and human creation, public school, theory and practice of human formation, art anda human formation. In the field of Philosophy of Education, she pays special attention to the contributions of Jacques Rancière, Cornelius Castoriadis, Hannah Arendt and Aristotle.
Professora titular de Filosofia da Educação da Universidade do Estado do Rio de Janeiro, é coordenadora adjunta do Programa de Pós-graduação em Artes (PPGArtes) daquela instituição, e presidente da Sociedade Brasileira de Filosofia da Educação (SOFIE). Graduou-se em Pedagogia pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (1978) e tem doutorado em Educação pela Université de Paris V - René Descartes (1982). Realizou dois estágios de pós-doutorado, em 1991 e 2007, na École des Hautes Etudes en Sciences Sociales. Sua atuação e trabalhos concentram-se na área de Filosofia da Educação e têm como principais temas: educação democrática, o papel da filosofia da educação, autonomia e criação humana, escola pública, teoria e prática da formação humana. No campo da Filosofia da Educação, dedica-se com especial atenção às contribuições de Jacques Rancière, Cornelius Castoriadis, Hannah Arendt e de Aristóteles.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •