Publicações no BrCris
 

Marli Teresinha Everling

Doutora em Design e Sociedade pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro/PUC-Rio. Mestre em Engenharia da Produção e graduada em Desenho Industrial, com habilitação em Programação Visual, pela Universidade Federal de Santa Maria. Pós-Graduada em Conservação da Natureza e Educação Ambiental. Cumpriu estágio de pós-doutoramento em Filosofia na Universidade Católica do Rio Grande do Sul e na Unioeste/PR. Atua no Programa de Pós-Graduação em Design e no curso de Bacharelado em Design da Universidade da Região de Joinville/Univille) com temas associados à design, sustentabilidade, educação ambiental, processos participativos, relações de uso, ergonomia, experiência do usuário, usabilidade, envelhecimento e inovação social. Coordena o projeto 'Design e Relações de Uso em Contexto de Crise Ecológica'. Desenvolve atividades de parceria com o Instituto Caranguejo de Educação Ambiental, com o Movimento Nacional ODS - Santa Catarina/Comitê Joinville e projetos educacionais com o financiamento da FAPESC. Por atuar em uma instituição comunitária possui experiência na inserção social orientada para organizações públicas, do terceiro setor e privadas.
Graduated in Industrial Design with a degree in Visual Programming from the Federal University of Santa Maria in 1998. Master in Engineering Production with the dissertation 'The Pedagogical Practice of Industrial Design Based on its Social Role: An Educational Experience in the Discipline of Ergonomics' in 2001. PhD in Design and Society from the Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro / PUC-Rio. 'Recommendations for asynchronous learning in a virtual learning environment'. She is currently a Pedagogy student (Catholic University Center of Santa Catarina) and a Post-Graduate course in Nature Conservation and Environmental Education (Pontifical Catholic University of Paraná). Besides, she Works in the Postgraduate Program in Design and in the Bachelor of Design course at the University of the Region of Joinville / Univille) with associated themes: usage relationships, urban context, participatory processes, sustainability, environmental education, design, ergonomics, user experience, usability (not only in digital environments, but also in the world and in real life, especially in social, public and educational approaches). She has experience in the coordination, participation and partnership of research and extension projects, as well as teaching (undergraduate and graduate stricto sensu in design) coordination of undergraduate and graduate courses, organization and management of events, pedagogical activities and educational management processes, documents and reports related to graduate studies (proposal for new courses and assessment systems). She coordinates the technical-scientific project 'Ethos - Design and and Use Relationships', which works in partnership with organizations such as the Instituto Caranguejo de Educação Ambiental and participates in the National Movement ODS - Santa Catarina / Joinvillle Committee.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •